به گزارش پارس به نقل از مهر، ‌میثم مظفر به آغاز مجدد روند نوسازی تاکسی‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۴ هزار تاکسی نوسازی شده است که چندی پیش به دلیل عملی نشدن تعهدات قبلی ستاد حمل و نقل سوخت امکان ثبت نام در سایت وجود نداشت؛ اما هم اکنون سایت باز و امکان ثبت نام مجددا فراهم شده است.

وی از افزوده شدن پژو ۴۰۵ به خودروهای تحویلی ایران خودرو به عنوان تاکسی خبر داد و افزود: طبق توافق‌های جدید ایران خودرو، مراکز اسقاط و بانک عامل(صادرات) ظرف یک ماه آینده تحویل خودروهای جدید شامل سمند EF۷ و پژو اجرایی می شود.

مظفر تاکسی‌های پیکان را در اولویت نوسازی تهران دانست و تصریح کرد: دارندگان تاکسی پیکان در اولین فرصت ممکن به شرکت های خصوصی تاکسیرانی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران مراجعه و از طریق آنها برای تحویل تاکسی پیکان و نوسازی آن اقدام کنند.

به گفته وی براساس مصوبه ۲-۲ شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تاریخ ششم دی ماه ۹۳ هیچ یک از تاکسی های پیکان از دی ماه سال ۹۴ مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نیستند و با همکاری پلیس راهور متوقف خواهند شد.

از میان ۱۷ هزار تاکسی فرسوده تهران که شامل سمند، پژو، پراید و هیوندا و ... می شود بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی پیکان در ناوگان تاکسی رانی تهران وجود دارد که در نوبت نوسازی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، همچنین برای تسهیل در نوسازی تاکسی های فرسوده کل کشور خصوصا تاکسی های کاربراتوری، معافیت تاکسی‌ها از حقوق گمرکی و سود بازرگانی و مجوز یگانه سوز بودن در صورت احراز استاندارد یورو ۵ را پیشنهاد داد.