به گزارش پارس به نقل از مهر، مسعود رنجبریان با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، گفت:با این وجود تنها ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای  توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت در سال ۹۴ مصوب شده است.

وی با بیان اینکه با گذشت سه ماه از سال ۹۴ هنوز رقمی از اعتبارات دولتی در بخش مترو پرداخت نشده است، تصریح کرد: گرچه رقم اختصاص یافته از سوی دولت به توسعه مترو در مقایسه با  بودجه شهرداری تهران در توسعه حمل ونقل ریلی رقمی بسیار ناچیز و کمتر از ۱۰ درصد بودجه شهرداری است اما هنوز حتی درصدی از همین مقدار اندک هم پرداخت نشده است.

 رنجبریان تاکید کرد: انتظار مدیریت شهری از دولت محترم اختصاص حداقل ۲ هزارو ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال جاری بود که متاسفانه تنها ده درصد از آن محقق شد.

وی در ادامه به تامین منابع مالی در ساخت مترو اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال ۹۳ تنها مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب شد و از این میزان نیز تنها ۱۰۹ میلیارد را پرداخت کردند.

رنجبریان تصریح کرد: استفاده از منابع فاینانس یکی از راه های تامین منابع مالی مورد نیز توسعه مترواست که شهرداری تهران نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو نیاز به استفاده از منابع فاینانس دارد. از این رو در سنوات گذشته مجوزهای لازم اخذ فاینانس گرفته شد اما با توجه به اینکه تامین کننده خارجی نداشتیم موفق به استفاده از این منابع نشده ایم و مجوزهای گرفته شده نیز اعتبار خود را از دست دادند. لذا مجددا از سال ۹۳ تا کنون پیگیری های مختلفی کرده ایم تا مجوزهای گذشته از سوی دولت و شورای اقتصاد کشور مورد تمدید قرار گیرد.