درشهری که آسمان خراشها بلند و امکانات هر روز بهتر از دیروزش به آرزویی برای ساکنان شهرهای مجاور تبدیل شده هر بیننده ای برخوردار و بی‌برخوردار و خیره می‌کنه آدمهایی هم هستند که ظاهر مغشوش و نازیبایی آنها بهانه‌ای برای خیرگی و آرزو جهت دوری از این موقعیت شده اما از تاثیر چگونگی نفوذ آسیب‌های اجتماعی با این افراد و سهم جامعه در وضعیت امروزشان هم که بگوییم باید پرسید چرا به رغم تلاشهای هر روزه جهت زشتی زدایی دیوارها و لکهای خیابان و کوچه‌ها فکری جهت زشتی زدایی این پدیده نازیبای اجتماعی که مثل باکتری هر روز در حال افزایش نشده و رها کردن این افراد به حال خود تنهای افزایش آسیبهای اجتماعی را به دنبال داشته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می گوید: حضور زنان باردار و کودکان در شرایط حاد در میان کارتن خواب ها در حال شیوع است و حاشیه تهران به مامنی برای کودکان کارتن خواب تبدیل شده است.

فاطمه دانشوربا اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در بخش های خاص، اظهار کرد: شاهد آن هستیم که برخی حوزه ها از کمک اشباع شده و به شدت مورد توجه است و برخی دیگراز حوزه های نیازمند، کاملا مورد غفلت قرار گرفته است.

دانشور از پدیده رشد کارتن خوابی در شهر تهران از ابتدای امسال خبر داد و گفت: درحالی با رشد این آسیب اجتماعی شهر تهران مواجه هستیم که حضور زنان باردار و کودکان در شرایط حاد در میان کارتن خواب ها در حال شیوع است و حاشیه تهران به مامنی برای کودکان کارتن خواب تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شهر تهران مشکلات بر زمین مانده زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی داریم، افزود: امروز شناخت درست و صحیح چالش های اجتماعی شهر تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است و لازم است در این رابطه منابعی را تولید و تالیف کنیم تا خیرین و کارآفرینان اجتماعی بیش از گذشته با این رویکرد یعنی توجه به نیازهای اساسی آشنا شوند.

اکنون اما معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۸، از اجرای طرح ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها در شرق تهران خبر داد.

غفار رضوانی گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان؛ طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها در سطح محدوده شرق تهران اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین سالم سازی محیط زندگی شهری و جلب رضایت شهروندان عنوان کرد.

رضوانی افزود: ساماندهی متکدیان با همکاری کلانتری ۱۴۷ نارمک و ۱۲۷ گلبرگ انجام می شود.

وی گفت: گشت جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها، هفته ای ۳ روز، به مدت ۲ ماه، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سطح محدوده اجرایی می شود.