به گزارش پارس، یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای شهر تهران به ریاست مرتضی طلایی برگزار شد.
 
به گفته احمد دنیامالی، مهدی چمران رئیس شورا به دلیل کسالت در جلسه امروز حاضر نبود.
 
در ادامه این جلسه عباس جدیدی عضو شورای شهر تهران با اشاره به هفته قوه قضائیه، پیشنهاد کرد: قوه قضائیه راه‌حل‌هایی را برای حل مسائل و مشکلاتی که در خصوص تحقق حقوق شهروندی وجود دارد، ارائه کند.
 
وی با بیان اینکه قوه قضائیه برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌پژوهی‌هایی نیز در خصوص مشکلات روزمره شهر تهران تنظیم کند، گفت: مسائل زیست محیطی، ناامنی‌های اقتصادی و جرایم ترافیکی، مشکلات هر روزه این شهر هستند و باید برنامه‌ریزی‌های ریشه‌ای و دادگاه‌های تخصصی برای برخورد با اینگونه جرایم پیش‌بینی شود.
 
در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، گفت: متاسفانه ساختار تشکیلاتی شورا متناسب با دوره چهارم نیست و باید تغییرات تشکیلاتی در شورای چهارم ایجاد شود.
 
وی افزود: فضای فعلی پارلمان شهری صلاحیت و کاربری لازم را ندارد. 
 
دنیامالی با تاکید بر لزوم مناسب بودن فضای پارلمان شهری با جایگاه و شأن شورا، گفت: مشکل دیگری که در بحث شورا وجود دارد، عدم برونسپاری برخی مسئولیت‌هاست. به طور مثال شورا نباید خودش آشپزخانه داشته باشد و غذا تهیه کند یا ماه‌هاست یک تلفن روی میز اعضا قرار گرفته اما هنوز سیستم لازم برای بهره‌برداری ایجاد نشده است؛ این موارد کوچکترین مواردی است که در اداره شورا می‌توان به آن اشاره کرد.
 
وی در ادامه با انتقاد از خروجی سایت شورای شهر تهران، گفت: این سایت به یک سایت اپوزیسیون و علیه مدیریت شهری تبدیل شده است که باید در چینش برخی اخبار قدیمی، دقت لازم شود.
 
مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به تذکرات دنیامالی، گفت: در بحث تغییر ساختار، درخواست می‌کنیم کمیسیون حقوقی به این موضوع ورود کند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند. همچنین در بحث استقرار پارلمان شهری، کمیسیون شهرسازی مطالعات لازم را انجام و نتیجه مطالعات و جانمایی را در صحن ارائه کند.

ناصر امانی در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه متاسفانه تذکرات در خصوص تخریب باغات بدون جواب شهرداری ارائه می شود، اظهار کرد: در خصوص تخریب فضای سبز در منطقه دو گزارشی مستند تهیه و در خصوص سناریوی قطع درختان در این منطقه و عواملی که درآن نقش داشتند به کمیسیون نظارت ارائه کردیم و درخواست می کنیم در یکی از جلسات غیرعلنی این گزارش به اطلاع سایر اعضا برسد هر چند بیشتر گزارش تخریب باغات را اعضا در جلسات علنی که رسانه ها حضور دارند، اعلام می کنند.

وی ادامه داد: اگر هدف اصلاح است، باید پاسخ مدیریت شهری نیز در کنار این گزارش ارائه شود.

امانی با بیان اینکه همانطور که اسناد ارائه شده توسط مدیرعامل سازمان فضای سبز نشان می دهد این ملک خصوصی است و طی سال‌های گذشته برای تصرف آن پیگیری های حقوقی شده است که شهرداری شخص حقوقی است و مانند یک معتاد نمی تواند به یک ملک ورود پیدا کند.

نماینده حقوقی شهردار در شورای شهر تهران در پاسخ به برخی از انتقادات اعضا در خصوص نحوه انتخاب برخی از شهرداران و معاونین گفت: شهرداری بانک بزرگ اطلاعات مدیران دارد که هر مدیری در شهرداری بر اساس این بانک اطلاعاتی انتخاب می شود.

در این جلسه پس از تذکر حافظی در خصوص خشک شدن درختان باغ چند هکتاری در منطقه ستارخان، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا پس از مشاهده مستندات مختاری اعلام کرد: سازمان پارک ها و فضای سبز کوتاهی در این خصوص نداشته که این سخن مورد اعتراض اسماعیل دوستی قرار گرفت و اعلام کرد اگر سازمان پارک ها کوتاهی نکرده، پس چرا تذکر می دهید؟ هفته ها مصاحبه می کنید که شهرداری در این خصوص کوتاهی کرده است.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا در پاسخ به اظهارات اسماعیل دوستی، توضیح داد: مدارک سازمان پارک ها موضوع را منتفی نمی کند. طی ۱۰ سال گذشته برای سبز ماندن این فضای سبز کوتاهی شده و هیچگونه اقدام پیشگیرانه در خصوص حفظ درختان این فضا انجام نشده، این تذکر به صورت مکتوب نیز ارائه می شود و باید مشخص شود چرا از سال ۸۳ تاکنون چنین باغی نابود شده است.