به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اسماعیل دوستی در خصوص اظهارنظر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد خودروها در کلانشهر تهران اظهار داشت:تا به الان موضوع حذف طرح زوج و فرد خودروها در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ارائه نشده است.معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران مسئول بررسی و رسیدگی به حذف طرح زوج و فرد خودروها می باشد.
 
وی در ادامه افزود:شورای اسلامی شهر تهران درنظر دارد که مصالح شهروندان تهرانی را مدنظر بگیرد و قانونی را مورد تصویب قرار دهد که از ورود خودروهای آلاینده و دودزا به محدوده طرح ترافیک و همچنین زوج و فرد جلوگیری به عمل آید و آن دسته از خودروهایی که مشکل آلایندگی ندارند،به راحتی بتوانند در سطح شهر تردد کنند.
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که رضایت مردم برای نمایندگان بیش از هرچیزی مهمتر است و قانونی را وضع نخواهیم کرد که باعث نارضایتی شهروندان تهرانی شود خاطرنشان کرد:موضوع آلودگی هوای تهران باعث نارضایتی شهروندان تهرانی شده است.البته لازم به ذکر می باشد که با حذف طرح زوج و فرد خودروها نیز عملا از میزان آلودگی هوا کاسته نمی شود و بایستی از ورود خودروهای آلاینده و دودزا به سطح شهر جلوگیری کنیم.
 
دوستی در ادامه تصریح داشت:تا زمانی که این طرح در شورای عالی ترافیک و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مورد بحث و بررسی کامل نگیرد،کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر آن را به صحن علنی شورا برای تصویب ارائه نخواهد کرد.
 
وی گفت:چندین سال است که طرح زوج و فرد در تهران در راستای کاهش آلودگی هوا اجرایی شده است.حال برای حذف این طرح،بایستی کار کارشناسی انجام دهیم و عجولانه تصمیم نگیریم.البته بنده معتقدم که بایستی مرکز مطالعات شهرداری تهران نیز روی طرح حذف زوج و فرد خودروهای کار کارشناسی کند.
 
به گزارش پارس نیوز، روز یکشنبه دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با تاکید بر تغییر شرایط فعلی طرح زوج یا فرد گفت: باید محدودیت‌ها براساس آلایندگی خودروها اعمال شود. در حقیقت چهار دسته خودروهای آبی، سبز، زرد و قرمز برابر میزان انتشار آلایندگی می‌توانند وارد "محدوده کنترل آلودگی" هوا شوند.