به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هادی افراسیابی با بیان این مطلب افزود: وجود اشکال مختلف معماری در شهر تهران طی سال‌های اخیر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را بر آن داشت تا با تدوین سند راهبردی زیباسازی شهر تهران، دستورالعمل‌های لازم برای ارتقاء هویت ایرانی-اسلامی را مشخص سازد.

وی با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی این سند طی ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: در این پروژه مطالعاتی، هر یک از فضاهای شهر اعم از بزرگراه ها، خیابان‌ها، میادین و فضاهای عمومی مانند پارک ها و ... را تقسیم بندی کرده و برای هر کدام راهکاری ارائه داده‌ایم.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در این سند شاخص‌ها و معیارهای کلان زیبایی در تهران مشخص شده است و بر این اساس، سازمان زیباسازی به طور دوره‌ای می‌تواند وضعیت زیبایی در پایتخت و میزان مشارکت شهروندان در امر زیباسازی شهر را مورد سنجش قرار دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، افراسیابی در خاتمه نیز به تهیه جدول اطلاعاتی (دیتابیس) مربوط به آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و افزود: با تدوین این جدول اطلاعاتی، تمامی مطالعات و پژوهش های انجام شده در رابطه با آلودگی هوا در تهران در یک سامانه گردآوری می شوند و مسئولان این حوزه به راحتی می توانند به مطالعات انجام شده دسترسی پیدا کنند.