به گزارش پارس، حجت الاسلام میثم امرودی، در گفت وگو با ایسنا، در تشریح برنامه‌های معاونت اجتماعی شهرداری برای متکدیان تهران با بیان اینکه حضور متکدیان در محدوده بازار به وضوح قابل رویت است؛ گفت: بررسی‌ها نشان داده است افراد فرصت طلب‌ با سوءاستفاده از احساسات مردمی، اقدام به تکدی‌گری می‌کنند و این درحالیست که این افراد وضعیت مالی خوبی دارند و تنها با تکدی‌گری خود علاوه بر ایجاد مزاحمت، فضای شهر را بهم می‌زنند.

وی با بیان اینکه شهرداری با همکاری پلیس برنامه‌ای بلندمدت برای جمع آوری متکدیان دارد گفت: این متکدیان در اختیار مسئولان قضایی کشور قرار داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری مسئولیت کارهای خدماتی در شهر را دارد در عین حال گفت: اما در مورد تکدگری سازمانی مشخص نشده است و همه در این زمینه مسئول هستند.

امرودی با بیان اینکه در زمان برگزاری اجلاس سران کشورها تمامی سازمان‌ها اراده کرده و متکدیان از سطح شهر جمع‌آوری شدند؛ گفت:با اینکه سازمان رفاه شهرداری برنامه جدی برای جمع آوری متکدیان دارد اما باید سایر دستگاه ها نیز در امر ساماندهی متکدیان وارد شوند؛ چراکه شهرداری نهایتا برای جمع آوری این افراد می‌تواند از ظرفیت‌هایی خود استفاده کند اما برای نگهداری باید بهزستی ظرفیت سازی کند.

وی با بیان اینکه وزارت کار نیز باید برای اشتغال این افراد چاره اندیشی کند، گفت: مطالعات نشان داده تنها 15 درصد این متکدیان فقیر هستند که با ارجاع آنها به کمیته امداد، مشکلاتشان حل می‌شود.

امرودی با بیان اینکه عمدتا متکدیان به صورت باندی فعالیت می‌کنند؛ گفت: گاها برخی دوستان برای این متکدیان شغل با درآمد یک میلیون و 500 هزارتومان پیدا می‌کنند؛ اما این افراد راضی نیستند که شغل خود را تغییر دهند چرا که در برخی نقاط درامد بالاتری دارند به عبارت دیگر برای این متکدیان تغییر شغل نمی صرفد.

وی با بیان اینکه متکدیان خارجی نیز باید با همکاری مسئولان وزارت کشور ارجاع داده شوند گفت: مردم شهرمان دلرحم هستند اما باید بدانند که این افراد فقیر نیستند.