به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رحمت الله حافظی در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته محیط زیست، اظهار داشت: انتظار داریم برنامه‌هایی که در این هفته برگزار می‌شود در راستای افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه طی هفته‌ای که گذشت هوای ناسالم غلبه داشت و شهر را تهدید می‌کرد. به نظر می‌رسد منشأ و زمینه‌های این آلودگی زمین‌های جنوب غرب تهران باشد از این رو لازم است شهرداری تهران به همراه دستگاه‌های مربوطه مداخلات پیشگیرانه را انجام دهد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه اظهارات خود به گزارش حسابرسی بودجه اشاره کرد و گفت: در گزارش حسابرسی تلفیق بودجه سال 89 تأخیر وجود داشته و در اختیار اعضای شورا قرار نگرفته است. انتظار داریم شهرداری گزارش مربوطه را در مورد تک تک بندها تهیه و به شورای شهر ارائه کند.

عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: تهران شهری است که از چند سو در معرض حملات مختلف از منظر فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است و در این بین بحران آب و زلزله جدی‌تر است.

وی افزود: شب گذشته رادیو اعلام کرد جنوب تهران 36 سانتی‌متر نشست کرده است بنده از مسئولان مربوطه می‌خواهم در این رابطه توضیح دهند و بگویند چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از اینکه اخبار شورا به درستی به اطلاع مردم نمی‌رسد انتقاد کرد و اظهار داشت: بنده پیشنهاد می‌دهم شبکه 5 در طول هفته یک ساعت از وقت خود را به ارائه گزارش اخبار شورا اختصاص دهد چرا که معتقدیم شورای شهر تهران مظلوم واقع شده است.

وی افزود: به عنوان مثال روز گذشته جلسه‌ای با محوریت اعضای شورای شهر در برج آزادی تشکیل شده بود اما حتی روزنامه همشهری آن را به درستی منعکس نکرده بود و به عقیده بنده این اقدامات ظلم در حق اعضای شورای شهر است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود به پیاده راه سازی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: اخیراً شنیده‌ام که پیاده راه‌های جدیدی در حال دنبال شدن است اما اینکه با انجام چنین کاری، کار بسیاری از کسبه و افراد از رونق بیفتد نقض غرض است. شهرداری باید پیش از انجام هر کاری مطالعات جامعی درباره این امور و پروژه‌ها تهیه کند.