به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اسماعیل دوستی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی از تاریخ 15 فروردین ماه سال جاری،نظارتی بر نرخ کرایه ها انجام می شود و یا خیر اظهار داشت:به نظر بنده سازمان تاکسیرانی در کنترل و ساماندهی تاکسیداران تهرانی ضعیف عمل کرده است.بدین معنی که نوعی خود مختاری در بین رانندگان تاکسی در اخذ کرایه مصوب وجود دارد.
 
وی در ادامه افزود:متاسفانه سازمان تاکسیرانی به تعهد خود که اصل نظارت و اجرای قوانین مصوب شورای اسلامی شهر تهران است،به درستی عمل نمی کند و رانندگان نیز از این موضوع سوءاستفاده می کنند.بنده به عنوان مسافر معمولی زمانی که از تاکسی استفاده کردم،به طور واضح متوجه این موضوع شدم.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تنها شاهد بی انضباطی و عدم رعایت نرخ مصوب از سوی رانندگان تاکسی هستیم و سایر حمل و نقل های عمومی مانند مترو و اتوبوس نرخ مصوب را رعایت می کنند خاطرنشان کرد:این موضوع نشان دهنده عدم نظارت سازمان متبوع است.زمانی که مسافران شهرستانی وارد تهران می شوند،برخی از رانندگان تاکسی با سوءاستفاده کرایه های غیرمعمول و بیش از نرخ مصوب دریافت می کنند که به نوعی اجحاف به این قشر است.
 
دوستی در ادامه تصریح داشت:به طور معمول بیشتر شهروندان تهرانی از ناوگان اتوبوس رانی و مترو رضایت کافی دارند.چراکه این ناوگان نرخ مصوب شورای شهر را رعایت و بر اساس آن کرایه دریافت می کنند.
 
وی گفت:مدیریت ضعیف و عدم نظارت کافی باعث آن شده است که رانندگان تاکسی به میل خود رفتار کنند و هرگونه کرایه ای که دوست داشتند،از شهروندان و مسافران دریافت کنند.البته شورای اسلامی شهر تهران چندین بار به رئیس سازمان تاکسیرانی تذکر داده است و در اولین جلسه کمیسیون به این موضوع رسیدگی می شود.