به گزارش پارس به نقل از مهر، این هفته تعدادی از ایستگاه های خط 3 متروی تهران به بهره برداری رسید . به گفته مسولان شهری این خط تا خردادماه سال 94 تکمیل می شود . بر اساس وعده های قبلی قرار بود این خط تا پایان سال 93 به اتمام برسد.

شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ایستگاه های تکمیل شده گفت: می خواهم لب به گله و شکایت بگشایم چرا که ما مشکلات و چالش های دولت را هم می دانیم و هیچ توقع بی جایی از عزیزان در دولت نداریم. با این وجود ۵۰ درصد هزینه مترو به عهده دولت است اما امروز سهم بسیار ناچیزی از این رقم پرداخت می شود، از آن طرف به دلیل آنکه به مردم متعهد هستیم که مترو را با سرعتی بیش از گذشته توسعه دهیم، همه سختی ها را به جان می خریم و کار را پیش می بریم.

هابیل درویشی مدیرعامل مترو هم در این مراسم با بیان اینکه اکنون ۲۰ کیلومتر مترو با ۹۰ درصد پیشرفت ساخته شده و رکورد هفته ای ۵۰۰ مترتونل را در سال جاری داشته ایم، گفت:با بودجه ای که در سال۹۴ دولت به بودجه مترو اختصاص داده است، باز هم تنها یک کیلومتر مترومی توان ساخت. این درحالی است که ما ساخت خطوط ۳ و ۶ و ۷ را تا پایان سال ۹۴ دردستورکار داریم .

در این هفته سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از آخرین وضعیت بازنگری طرح جامع ترافیک،خبر داد و درباره تغییرات این طرح  گفت: مهم‌ترین بخش بازنگری طرح جامع ترافیک، شبکه ریلی تهران است، در این بخش غرب تهران که دچار فقر شبکه ریلی است، تقویت بیشتری شده و دسترسی‌های بیشتری را فراهم کرده‌ایم. همچنین طول مترو در شهر بیشتر می‌شود و خطوط قبلی نیز توسعه پیدا خواهد کرد و خطوط اتصال بین خط‌های اصلی نیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در بازنگری طرح جامع ترافیک به پیاده‌روسازی و دوچرخه‌ سواری تاکید شده و یک تغییر رویکرد دراین بخش داشته‌ایم. همچنین در حوزه پارکینگ، لایحه‌ای که مدت‌ها پیش تحت عنوان لایحه جامع پارکینگ تهیه و به شورا ارائه کرده بودیم، به عنوان چارچوب‌های طرح جامع در حوزه پارکینگ دیده شده است. همچنین خصوصی‌سازی و واگذاری کارها به مردم و جذب مشارکت حداکثری در حوزه حمل و نقل پیش‌بینی شده است.

در جلسه روز یکشنبه این هفته رئیس کمیته عمران شورابا اشاره به صدور مجوز برای ساخت مجتمع های بزرگ، گفت: صدور مجوز و احداث مجتمع های بزرگ مسکونی - تجاری بدون مطالعات ترافیکی، اجتماعی و...، حمله منهدم کننده بر زیرساخت های شهری است.

اقبال شاکری با اشاره به اثرات تخریبی حمل و نقلی و اجتماعی که به واسطه صدور احداث مجتمع های بزرگ مسکونی و تجاری در محلات و مناطق ایجاد شده است، افزود: مجتمع هایی مانند تندیس، نگین رضا، کوروش، پلاتنیم و انواع "مال"ها مشکلات متعددی را برای شهروندان و شهر ایجاد کرده است.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران این هفته در نشست خبری درباره وضعیت باغات پایتخت گفت: نگاه سرمایه‌ای به زمین باعث تخریب باغات پایتخت شده،بسیاری از بانک ها خلاف ضوابط عمل کرده و در بخش مسکن سرمایه گذاری کردند. در حالی که بانک ها باید در حوزه تولید و صنعت سرمایه گذاری کنند.

وی مصوبه برج باغ که در شورای دوم به تصویب رسید را یکی از مهمترین عوامل تخریب باغات در تهران دانست.

حقانی تعارض های طرح جامع و تفصیلی را عامل دیگر تخریب باغات در پایتخت دانست و بیان کرد: این دو طرح، طرح های ضد محیط زیستی هستند.

این هفته مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران گفت: انتقال پایانه غرب از مکان فعلی در حال بررسی کارشناسانه است و سه نقطه برای آن جانمایی شده است.

محمدرضا حاجی بیگی با بیان اینکه سه نقطه برای انتقال پایانه غرب شناسایی شده است، گفت: کارشناسان در حال بررسی این سه نقطه هستند و برای انتخاب نهایی، دسترسی این مکان به خطوط مترو و دسترسی‌هایی که بتواند شمال و جنوب پایتخت را سرویس‌دهی کند، در اولویت است. همچنین ابعاد زیست محیطی آن نیز بررسی خواهد شد.

در جلسه علنی این هفته شورای شهر تهران هم معصومه آباد، رئیس کمیته بحران شورای شهر تهران با اشاره به نصب دکل‌هایی که روی پست‌های برق نصب شده‌اند، گفت: این اتفاق به جز اغتشاش در منظر شهری، ایمنی و امنیت شهروندان را نیز به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه در خصوص دکل‌های غیرمجاز بارها اعضای شورا تذکر دادند، گفت: در حال حاضر پس از تذکرات شورا، ۴۲ مورد تخلف دیگر نیز اتفاق افتاده است.

استاندار تهران هم این هفته با بیان این که آب یاری فضای سبز با آب شرب ممنوع است گفت: در حال حاضر ۱۰ پارک اختصاصی ویژه بانوان در استان احداث شده است و ضمن امضای تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مقرر شده با تامین اعتبارپنج پارک در مناطق محروم استان ایجاد شود.