اردشير ميرمنگره مدير هنري بخش ديوار نگاري اين ستاد با اعلام اين مطلب تصريح كرد: اين طرح ها و ديوارنگاري ها با حداقل عناصر و كيفيت هاي ديداري با هدف آرام سازي فضاي شهري اجرا مي شوند.

وي افزود: طرح هاي منتخب از مخاطب پذيري بالايي برخوردار بوده و رويكردي نوآورانه و خلاق در زمينه ايده پردازي با توجه به فرهنگ ايراني- اسلامي دارند.اجراي طرح هاي منتخب بر ديوارهاي شهر از نيمه نخست اسفندماه آغاز مي شود.

ميرمنگره گفت: پس از اعلام فراخوان طرح ديوارنگاري براي پيشواز از بهار ،۱۲۵۶ اثر به دبيرخانه اين بخش ارسال شد كه از ميان آنها بيش از ۶۰ اثر از در داوري نخست و براساس نيازسنجي فضاهاي شهري انتخاب شدند.

وي با اشاره به اينكه در طرح پيشواز از بهار ۹۴ بر ويرايش تاكيد شده است؛ درباره داوري آثار اظهار داشت: هيات داوران مرحله نخست از ميان هنرمنداني با سابقه و مجرب در حوزه هنرهاي تجسمي انتخاب شدند و در مرحله بعد گروه مشاوران و ناظران اصلاح و طرح ها براي گسترش در فضاي شهري هستند كه سابقه و تجربه مناسب در اجراي آثار را دارند.

مدير هنري بخش ديوارنگاري طرح پيشواز از بهار با اعلام اينكه پراكندگي آثار در همه مناطق شهري است تصريح كرد: امسال ميدان ۹ دي و محورهاي متصل به آن به عنوان يكي از نقاط تاكيدي است زيرا كه اين ميدان در چهار منطقه شهرداري واقعي شده است.

مدل سازي تجهيزات روشنايي با بطري آب معدني

آثار برگزیده نخستين همايش و مسابقه ملي طراحي و مدل سازي تجهيزات روشنايي با استفاده از بطري هاي آب معدني (مواد بازيافتي) پایان هفته جاری در محوطه بیرونی دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران به نمایش گذاشته می شود.

 دكتر وحيد چوپانكاره سرپرست دانشكده طراحي صنعتي دانشگاه تهران درباره این مسابقه گفت: هر سال براي استقبال از بهار در سراسر كشور جنب و جوشي خاص به وجود می آید و از آنجايي كه استفاده از بطري هاي آب معدني و كلا ابزار و وسايلي كه از مواد بازيافتي تهيه شده اند در زندگي روزمره رواج بسيار دارد تصميم گرفتيم كه اين همايش و مسابقه را بين دانشجويان برگزار كنيم.

وي افزود: اين حركت سبب شد تا دانشجويان با ايده هاي نو و خلاقانه اي كه دارند از اين بطري ها حجم هاي بسيار قابل توجهي بسازند كه نمايش آنها مي تواند موجب الگو برداري صحيح شهروندان شود.

چوپانكاره از مشاركت و حمايت همه جانبه سازمان زيباسازي شهر تهران قدردانی كرد و گفت: برگزاري اين طرح موجب تلاقي و تبادل افكار افراد در راستاي آموزش آكادميك مي شود و تعامل بين رشته اي براي يكپارچه شدن و حل مسائل بين دانشجويان را رواج مي دهد و البته همه اينها با حمايت سازمان ها و نهادها صورت مي گيرد كه در اين مقطع سازمان زيباسازي دنشگاه تهران را ياري كرد و جاي تشكر بسيار دارد.

سرپرست دانشكده طراحي صنعتي دانشگاه تهران ملاك داوري اين مسابقه را خلاقيت، مفهوم و پيام رساني، تكميل بودن اثر و نورپردازي برشمرد.

نخستين همايش و مسابقه ملي طراحي و مدل سازي تجهيزات روشنايي با استفاده از بطري هاي آب معدني (مواد بازيافتي) با ۵ گروه برگزيده و ۲ گروه قابل تقدير به كار خود پايان داد.

در اين همايش و مسابقه يك روزه ۲۷ گروه از دانشجويان دانشگاه هاي هنر، علم و صنعت، موسسه عالي پارس و دانشگاه تهران شركت داشتند.

همچنين هفته آتي آثار برگزيده براي منطبق شدن با ضوابط شهري به سازمان زيباسازي منتقل شده تا براي نمايش شهري در روزهاي پايان سال آماده شوند.