مجتبی شاکری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پارس  گفت: هر امکانی که بتواند جانباز یا معلول نابینا را به استقلال برساند این برای فرد جانباز ایجاد آرامش می کند مردم هم ببینند که افراد معلول یا نابینا کار خودشان را انجام می دهند نوع رفتارشان  منطقی تر خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی با اشاره به اینکه مناسب سازی که در شورای شهر دنبال می کنیم مستقل کردن افراد معلول است تا بدون کمک دیگران دسترس پذیری شهر برایشان آسان شود اظهار داشت: این موضوع در  شوراهای  قبل هم مطرح  بوده اما برای اینکه عملیاتی شود ستادی باید پیگیری کند، جلسات تشکیل شود  وموضوع مغفول نماند بخشی هم مربوط برمی گردد به این که در نوع مناسب سازی،  پروژه ای که از پیمانکار   تحویل میگیرند  متناسب با وضع حال افرادی که با ویلچر رفت و آ مد می کنند و یا متناسب با وضعی که نابینا دارد باشد مثلا میزان شیبی که در نظر گرفتند ویلچر فرد وازگون نشود.

وی با اشاره به اینکه  هنوز من خودم اطلاعي پيدا نكرده ام که کار گسترده ای در این حوزه انجام نشود گفت:بحثی مطرح شده  که دوستانی که کار مستند انجام می دهند از بوستان ها واداراتی که در معرض این مناسب سازی بودند مستندی   تهیه کنند تا  اشکالات کار را متوجه شویم که چه اشکالاتی وجود دارد.
 
شاکری با تاکید بر یک پارچگی شهر بیان کرد: ممکن است  معبری را مناسب سازی کنید اما معبر دیگر که در مسیر فرد معلول است مناسب سازی نشود و یکپارچگی نباشد  که به  این شکل مشکل هم چنان برقرار است و قطعا یک پارچه بودن معابر اماکن مهم است.

رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر عنوان کرد:باید در آیین نامه ای که نظام مهندسی کنترل می کند گنجانده شود که پروانه ساخت و ساز به گونه ای داده شود که رعایت مناسب سازی در آن دیده شود و یکی از الزامات نظام  مهندسی برای تایید باشد.

وی بیان کرد:همه شورای شهر این آمادگی را دارند  برای اینکه  این موضوع  حتی از درآمدهای جدید شهرداری تخصیص بودجه  پیدا کند.