به گزارش پارس، فریبرز واحدی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش تعداد دوربین‌های هوشمند در سال جاری، اظهار داشت: در طرح توسعه سال ۹۴ برای پوشش نقاط بیشتر در محورهای برون شهری به توسعه این سیستم ها ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه به طرح توسعه فاز ۲، ۳ و ۴ برای اطلاع رسانی آنلاین در صورت وقوع حوادث جاده ای طبیعی اشاره کرد و افزود: برای هرکدام از حوادث مانند سیل، زلزله، سقوط و ریزش کوه نرم افزارهای خاصی طراحی شده است که به سامانه پیام کوتاه شعب راهداری در سراسر کشور متصل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در زمان بروز سانحه رانندگی با اطلاع رسانی به اولین تیم امدادی در صحنه تصادف، کمک های اولیه لازم را از این طریق با زمان و ابزار کمتر انجام می دهیم.

واحدی با بیان اینکه تجهیز آزادراه ها به سیستم های نوین در برنامه چهارم هدفگذاری شده بود، بیان کرد: باتوجه به برنامه پنجم توسعه، تجهیز تمام راه های اصلی و استفاده از آی تی اس در تمام معابر استان تهران هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات پیش بینی شده اختصاص پیدا کند، راه های استان ارتقا پیدا می کند، اظهار داشت: با تجهیز راه ها به سامانه های هوشمند، کاهش سوانح جاده ای را خواهیم داشت.