پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مصوبه احداث و بازسازی 400 مسجد در تهران از  بهترین مصوبه  هایی بود که در طول شورا ها برای اولین بار اتفاق افتاد که این تعداد  مسجد در طول برنامه 5 ساله دوم شهرداری  در محلات مختلف احداث  و بازسازی می شود .

 عبدالمقیم ناصحی  در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» در خصوص وضعیت مساجد تهران و عملکرد شورای شهر در این حوزه گفت: در آغازین روزهای شورای چهارم طرحی در شورای شهر  ارائه کردیم که 400 مسجد احداث و بازسازی شود هر محله ای که مسجد ندارد با امکانات اولیه احداث شود 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مصوبه احداث و بازسازی 400 مسجد در تهران از  بهترین مصوبه  هایی بود که در طول شورا ها برای اولین بار اتفاق افتاد که این تعداد  مسجد در طول برنامه 5 ساله دوم شهرداری  در محلات مختلف احداث  و بازسازی می شود .

وی با اشاره به اینکه  در مناطق جنوبی غرب و شرق تا حدودی نسبت به جمعیت  مشکل کمبود مسجد نداریم اظهار داشت: ما کمبود مسجد را در مرکز و شمال تهران  احساس می کنیم  و تاکید داریم که  حوزه  مساجد  در تهران توجه ویژه شود . 

ناصحی بیان کرد :آمار جمعیتی شهر تهران در شب 8 و نیم میلیون نفر جمعیت است در  حالیکه ما در تهران 2 هزار مسجد داریم و با محاسبه ای که شده ، مساحت مساجد نسبت به جمعیت به هر نفر زیر 15 سانتی متر است .

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی عنوان کرد: قطعا در مساجدی که ساخته می شود  به معماری اسلامی و همین طور به فعالیت های فرهنگی مثل ایحاد اتاق کتابخانه ، بسیج ،انجمن اسلامی   توجه شده و قطعا ما هم به محتوای برنامه های مساجد چه از لحاظ نرم افزاری چه از  لحاظ سخت افزاری نسبت به گذشته بیشتر توجه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آماری که شهرداری به ما اعلام کردند کار احداث مساجد از سال جاری آغاز شده است