پایگاه خبری تحلیلی پارس- همه ما در گوشه و کنار شهر معلولین مختلفی را می بینیم که برای استفاده از اماکن و ساختمان ها و فضای شهری مشکل دارند، صحنه هایی که بعضی وقتها با کمک دیگران حل می شود و بعضی وقتها هم نمی توان کاری کرد.

در این راستا مدیریت شهری این وظیفه را همیشه به دوش داشته است که فضای شهر را برای همه شهروندان مهیای استفاده کند و جای بسی خوشحالی است که اکنون شورای شهر و مدیران شهری سعی می کنند در این عرصه قدم بردارند. نباید در این زمینه فراموش کنیم که شهر سهم همه شهروندان است، چه سالم باشیم و چه معلول. در این رابطه حرف های عضو شورای شهر در این رابطه خواندنی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می گوید: در تلاش هستیم تا با تقویت فرهنگ عمومی، مناسب سازی در ساختمان های خصوصی شهر را در زندگی مردم جابیندازیم.

علی صابری از ارائه طرح یک فوریتی مربوط به مناسب سازی ساخت و ساز ها برای معلولان خبر داد و گفت: سعی کرده ایم از دوستان حوزه معماری و شهرسازی بخواهیم مصوبات شورای قبلی درباره مناسب سازی که مصوبه خوبی هم بوده بررسی کنند تا اشکالات ساختاری آن را اصلاح کنیم که برای آن یک طرح یک فوریتی تعیین شده است.

وی ادامه داد: بنده اگر به عنوان یک معلول در شورای شهر فقط به مسائل معلولان بپردازم کار مهمی نکرده ام، بنده باید دیگر تخصص هایم را به منثه ظهور بگذارم چراکه این امر خود بهترین چیز برای معرفی معلولان است اما سعی می کنم علاوه بر اینکه خودم مسائل معلولان را مطرح می کنم برای دیگر اعضای شورای شهر هم این مطالبه گری را ایجاد کنم که خوشبختانه این امر محقق شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون در حال کار و بررسی روی فرهنگ عمومی هستیم تا مناسب سازی در ساختمان های خصوصی و غیر عمومی را در زندگی مردم جا بیندازیم از این رو قرار شده با انجمن انبوه سازان جلسه ای داشته باشیم و با هر امکاناتی که لازم است از مردم بخواهیم در این زمینه کمک کند.