پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: بنای برج آزادی  که یک هویت تاریخی و انقلابی در ذهن ملت ایران و شهروندان تهرانی دارد  باید جایگاه خودش را پیدا کند .

اقبال شاکری در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت:برج آزادی مدتی مورد توجه شورای شهر قرار گرفت تا یک مقداری موقعیت آن بهبود پیدا کند و بتواند آن جایگاه هویتی خود را به عنوان یک بنای تاریخی در تهران به دست بیاورد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: بازدید هایی از برج آزادی داشتیم همین طور چندین جلسه با تمام عواملی  که در گیر با این پروژه هستند از جمله  بنیاد رودکی  شهرداری منطقه 9 معاونت معماری شهرسازی شهرداری تهران  کمیسیون فرهنگی و مدیریت برج آزادی  داشتیم.
 
 وی با اشاره به نتایج این جلسات گفت:تامین اعتبار هزینه هایی که برای تعمیرات این برج لازم است مورد توجه قرار گرفت و لیست تعمیراتی که مدیریت برج به ما داده بود مورد تصویب قرار گرفت.

شاکری افزود: ساماندهی اراضی برج آزادی که شامل پردیس برج آزادی، ترمینال  غرب ،پایانه های اتوبوسرانی و بخشی از فعالیت های فرودگاه مهر آباد ،دسترسی های سواره و پیاده به مجموعه برج آزادی مورد بررسی اولیه قرار گرفت.
 
این نماینده مردم شورا با اشاره به نتیجه دیگر این جلسات بیان کرد: مدیریت این برج  را که وزارت ارشاد ،شهرداری و سازمان میراث  بر عهده دارند ما پیشنهاد کردیم که یک تفاهم نامه ای بین این 3 سازمان مبنی بر اینکه مدیریت را به شهرداری واگذار کنند، انجام شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر عنوان کرد:بحث های آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه مهر آباد ،آلودگی های زیست محیطی  و ترافیک های ترمینال های این محدوده که قرار شد مورد مطالعه قرار بگیرد که معاونت معماری شهرسازی موظف شد شرح خدمات مشاور ساماندهی برج آزادی را ظرف مدت یک ماه تهیه کند و به شورا ارائه دهد.
 
وی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه گذشته این درخواست از معاونت معماری شهرسازی صورت گرفت گفت:متاسفانه تا الان این اتفاق نیافتاده است و ما از شورا خواستیم که برای تفاهم نامه و ارائه گزارش معاونت معماری شهرسازی از آنها دعوت کنند که تا الان اتفاق نیافتاده که امیدواریم هرچه سریع تر این کار انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات برج آزادی اظهار داشت:نشت آب های فضای سبز و اطراف برج به طبقات زیرین برج که باعث تخریب هایی شده که یک سریع از نماها را مورد آسیب قرار داده  که باید جلوی نشت آب در طبقات زیرین گرفته شود همین طور  یک سریع اثرات جوی که سبب شده  گنبد فیروزه ای قسمت فوقانی برج تخریب شده که باید تعمیر شود و  یک مقدار تجهیزات و تعمیرات  لازم است که ما تصویب کردیم انجام شود .

شاکری تاکید کرد: برج آزادی قرار است به  یک مجموعه قطب فرهنگی غرب تهران تبدیل شود 

وی بیان کرد: از جانب کمیسیون فرهنگی و عمران  شورای شهر موضوع برج آزادی به طور جد دنبال می شود و این برای نخستین  بار است که این اتفاق می افتد که  که به اعتقاد مدیریت برج و شهرداری منطقه 9 این پی گیری‌ ها ،بازدید ها و جلسات  که به طور جدی انجام می شود  بی سابقه است.

شاکری خاطر نشان کرد: امیدواریم که این اقدامات انجام شود و این بنایی که یک هویت تاریخی و انقلابی در ذهن ملت ایران و شهروندان تهرانی دارد جایگاه خودش را پیدا کند.