پایگاه خبری تحلیلی پارس- حالا خبر می رسد، با راه اندازی و  فعالیت 10 گرمخانه اضطراری در شهر تهران تا پایان آبان‌ماه امسال این تعداد به 18 گرمخانه می‌رسد.

با شروع فصل سرما اقدامات ویژه‌ای در شهر تهران آغاز می‌شود و زیرساخت‌های بیشتری فراهم می‌شود.

رسانه‌ها در جذب این مشارکت‌ها نقش برجسته‌ای دارند، باید از طریق رسانه‌ها این پیام به جامعه منتقل شود که نباید نسبت به گروه‌های در معرض آسیب و بی‌خانمان‌ها بی‌توجه باشیم و بسترهای کمک مردمی به این گروه را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به  گفت: خوشبختانه موضوع توجه کمک دانشجویان به کارتن‌خواب‌ها در ماه رمضان به وجود آمده است و توجه به مسائل محرومیت اجتماعی و کارتن‌خواب‌ها ایجاد شده است و قطعا ایجاد فرهنگ حرمت گذاشتن به این افراد با اقدامات فرهنگی امکان‌پذیر است.

در این باره، رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص افزایش تعداد گرمخانه‌ها و ظرفیت آنها به خصوص در فصول سرد سال نیز گفته: در شهرداری تهران دو دسته اقدام تعریف کرده‌ایم، دسته‌ای اقدامات اضطراری و فوری است که شامل راه‌اندازی گرمخانه‌های اضطرای برای فصول سرد و دسته‌ای دیگر احداث گرمخانه‌های درازمدت است. افزایش تعداد گرمخانه‌های دراز مدت در برنامه دیده شده و طراحی‌هایی نیز در این زمینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه گرمخانه فرامنطقه‌ای داریم و بحث احداث گرمخانه‌های اضطراری هم از دو ماه پیش شروع شده است. برای بانوان هم چهار مرکز راه‌اندازی شده و در تلاش هستیم کمپ‌های ترک اعتیاد زنان تقویت کنیم.

رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: قطعا همکاری خود را با ستاد مبارزه با موادمخدر بیشتر می‌کنیم تا از این طریق به افراد بیشتری خدمت رسانی کنیم.

به گزارش پارس، در شهر تهران قریب 80 درصد کودکان کار و خیابان دارای خانواده هستند و باید شب‌ها به خانواده‌های خود رجوع کنند. در این حوزه شهرداری به کمک تشکل‌های مردمی نیاز دارد تا در قالب برنامه‌های منطقه‌ای طرح‌های خود در زمینه کودکان کار خیابان را اجرایی کند.