پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: در خصوص حفظ باغات تهران  نباید انتظار داشت که کاربری  باغ  ها حفظ شود و همان طور باقی بماند و  آیا مالک وظیفه دارد با هزینه خود باغ را حفظ کند تا هوای تهران آلوده نشود؟و قطعا این منطق صحیحی نیست  

ابوالفضل قناعتی عضوهیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: شهرداری یا سازمان حفاظت محیط زیست باید یک سیاست تشویقی قرار دهند که مالکان این باغ ها به فکر ساخت و ساز نیافتند.

وی اظهار داشت: اگر ما اجازه نمی هیم  که مالک  باغ کاربری ملکش  را تغییر ندهد  باید دولت و شهرداری سیاست تشویقی ایجاد کند مثلا شبکه  آب  باغات رایگان باشد که مالک هم این امیدواری را داشته باشد که اگر سود نمی کند ضرر هم نکند.

قناعتی با اشاره به اینکه فردی به ما  مراجعه کرده می گوید من چه گناهی کرده ام که برای یک باغ هزینه کنم تا مردم تهران از هوای پاک استفاده کنند گفت: البته در شهر می بینیم  که افرادی با هر ترفندی باغ را تبدیل کرده و یا به طریقی باغ را خشکانده که بتواند ساخت و ساز داشته باشد.

این نماینده مردم در شورا بیان کرد: برای کاهش آلودگی هوا باید موضوع خودروهایی که ایجاد آلودگی می کنند جدی گرفته شود و همین طور حفظ فضاهای سبز مدیریت شود  و قطعا حفظ فضاهای سبز  و باغات در آلودگی هوا  بی تاثیر نیست.