پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: طرح جامعی برای حرم مطهرحضرت عبدالعظيم حسني(ع) تعریف شده که یک برنامه حدود هشت ساله است که منوط بر این است که برای آن اعتبار خوبی دیده شود چرا که آزادسازی مغازه ها بار سنگین دارد توجه ویژه تهران را می طلب که ورود پیدا کند 

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: ما با  چند تن از اعضای شورای شهر در چند ماه گذشته از شهر ری بازدیدی داشتیم در راس آن  از حرم عبدالعظیم حسنی( علیه السلام) که خدمت آقای ری شهری  رسیدیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه پیرامون حرم جناب آقای  ری شهری گزارشی را عنایت کردند افزود: قرار بر این شد که یک سری از برنامه های فرهنگی که از قبل شهرداری در این  حوزه داشته  و هم چنین احداث فرهنگسرا پیگیری شود.

 وی بیان کرد: از دیگر بحث ها  این بود که در سال های بعد ما بتوانیم در بحث توریست سرمایه گذاری کنیم ، با توجه به اینکه  از کشورهای عربی برای زیارت به  قم و عبدالعظیم حسنی می آیند  برای احداث  هتل و فضاهای فرهنگی  در اطراف حرم اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه  با بخش های خصوصی صحبت شود  تا برای اجرای این پروژه ها اقدام کنند اظهار داشت: قرار براین شد که  مشکل معارض ها در اطراف حرم حل شود  و مشکل فضاهایی که اجازه تخریب نمی دهند، بناهای قدیمی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر کارهای مطالعاتی پروژه حرم عبدالعظیم انجام شده بیان کرد: شهرداری منطقه درصد است که  بحث آزاد سازی برخی فضاها ، مغازه ها و معارض ها را حل کند.

قناعتی گفت: رسیدن به نقطه ایده آل یک عزم کلی در شهر تهران را می طلبد، شورای شهر هم باید  در برنامه ها پروژه حرم عبدالعظیم حسنی را  لحاظ کنند انشالله بتوانیم فضای بهتری را ایجاد کنیم.

وی افزود : یک طرح جامعی برای این حرم مطهر  تعریف شده که یک برنامه حدود هشت ساله است که منوط بر این است که برای آن اعتبار خوبی دیده شود. چرا که آزادسازی مغازه ها بار سنگین دارد توجه ویژه تهران را می طلب که ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ریاست آقای مسجدجامعی قول هایی از سوی شورا داده شده اظهار داشت : قطعا  آقای چمران هم این نگاه را دارند و ما در کمیسیون عمران هم سعی می کنیم  در این موضوع ورود پیدا کنیم  و ما از افرادی که شرایط مالی خوبی دارند دعوت می کنیم  در  منطقه شهرری  سرمایه گذاری کنند فکر می کنم آینده خوبی می تواند برای شهری ری ، سرمایه گذاران و توریست ها داشته باشد.