به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، با بیان اینکه بارش‌های تهران تا امشب ادامه دارد، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی انتظار می‌رود بارندگی‌ها طی روز جاری در نیمه غربی، دامنه‌های غربی و مرکزی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز، جنوب و به تدریج در شمال شرق کشور رخ دهد.


کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارندگی‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود، افزود: بارش‌ها طی فردا شب از غرب کشور کاسته می‌شود به طوری که فقط محدود به مناطق شمال شرق و شرق کشور خواهد بود.

گودرزی همچنین با بیان اینکه این سامانه بارشی طی روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود، گفت: امروز در اردبیل، کرمان، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، شمال غرب فارس، بوشهر و همچنین غرب سمنان بارش باران را تجربه می‌کنند و در این مناطق، بارندگی شدید است به طوری که انتظار می‌رود شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به سبب بارش برف در ارتفاعات مناطق مذکور، اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین با اعلام اینکه فردا بارندگی‌ها در شمال سمنان و خراسان رضوی شدت می‌یابد، ادامه داد: در روز آینده دریای خزر متلاطم خواهد بود، ضمن آنکه در دور روز پیش رو نیز نیمه شمالی خلیج فارس نیز به سبب وزش باد مواج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در پایتخت، گفت: در روز جاری، بارش باران در تهران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: به سبب خروج این سامانه بارشی از پایتخت طی روز آینده، وزش شدید باد در این کلان‌شهر دور از انتظار نخواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه طی امروز و فردا دمای هوای تهران 5 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: به سبب بارش باران در این کلان‌شهر، آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نخواهد بود، بر همین اساس لازم است اقدامات مناسب پیش‌بینی شود.