پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: ما منتظر جوابیه فرمانداری هستیم بستر برای اجرای انتخابات فراهم شده فقط باید مجوز فرمانداری و همکاری وزارت کشور در این موضوع باشد که در این صورت تا یک ماه آینده می شود انتخابات شورایاری ها را داشته باشیم.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با  پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: یکی از بحث های مطرح در حال حاضر در شورا اعتراض فرماندار تهران به مصوبه شورا در خصوص انتخابات شورایاری ها بود که فرمانداری ایراداتی را وارد کرده بود از جمله اینکه مطرح کردند که  شورا وظیفه تقنینی دارد و وظیفه اجرایی ندارد دوم اينكه اعتبارات انتخابات در شهرداری دیده نشده و دیگر اینکه اصل اجرای انتخابات برای شورای محلات در قانون دیده نشده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: این ایرادات از سوی شورا جواب داده شد که شورا به دنبال اجرا نیست وزارت کشور اجرا کننده است بحث اعتبارات هم در بودجه 93 یک ردیف بودجه برای این انتخابات دیده شده و همین طور یکی از تبصره ها در قانون اساسی آمده که انتخابات محلات می شود که برگزار کرد .

وی با اشاره به اینکه مجدد انتخابات شورایاری ها در شورا  مصوب شد و به وزارت کشورارسال شد تا تاییدیه بگیرد اظهار داشت: ما منتظر جوابیه فرمانداری هستیم بستر برای اجرای انتخابات فراهم شده فقط باید مجوز فرمانداری و همکاری وزارت کشور در این موضوع باشد که در این صورت تا یک ماه آینده می شود انتخابات شورایاری ها را داشته باشیم.

قناعتی با بیان اینکه حدود 6 ماه از زمان انتخابات گذشته و این تاخیر به دلیل این است که وزارت کشور اعتقادی به بحث انتخابات شورایاری ها ندارد عنوان کرد: در کلان شهری مثل تهران در توان 31 نفر اعضای شورا نیست که بخواهیم همه مشکلات کوچه محله را به مدیرت شهری برای رفع آن اعلام کنیم.

وی  با اشاره به اینکه ما اطلاع نداریم که دغدغه محلات چیست و  شورایاری ها این  شناخت را  دارند اظهار داشت:  شورایاری ها مشکلات  کلان در محلات را به شورای شهر و موضوعات جزء را با شهرداران مناطق در میان میگذارند  و این بسیار کمک کننده است.