پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رئیس شورای شهر اهواز گفت: مجلس شورای اسلامی  به جای این طرح ها زمینه های تعامل را بالا ببرد و ارتباط را با شورای عالی استان ها که بتواند از شورای شهر ها حمایت کند افزایش دهد

حجت الاسلام سعادت نیا در گفتگو با  پایگاه خبری تحلیلی «پارس» در خصوص انتخاب شهردار توسط مردم گفت: شورای شهر  یک نهاد مدنی و از برکات انقلاب اسلامی در جهت مردم سالاری دینی است.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه  شورای شهر در طی دوره های گذشته و دوره چهارم فراز و نشیب های خود را طی کرده است گفت: در بحث اینکه انتخاب شهردار توسط مردم باشد به خودی خود اشکال ندارد اما با توجه به اینکه شورا وکیل مردم است و این فرصت نظارتی را به طور مستقیم از طریق مردم دریافت می کند احتمال اینکه شهردار در رای مستقیم مردم همراهی داشته باشد  کمرنگ است و تجربه نشان داده که فرد وقتی از طرف مردم انتخاب  شود  تعامل کمتری با نهاد بالاسری خود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از کمرنگ کردن قدرت نظارتی شورا و به جهت اینکه شهردار خود را مسئول و پاسخگو به شورا و مردم بداند طرح انتخاب شهردار توسط مردم ضرورتی ندارد.

 حجت الاسلام سعادت نیا با اشاره به اینکه نه تنها با این کار بار مشکلات کم نمی شود بلکه باعث می شود زمینه های خدمت گذاری از بین برود گفت: بررسی ها نشان می دهد زمینه ای وجود ندارد که شورای اسلامی از  طرح انتخاب شهردارتوسط مردم استقبال کنند با این طرح قدرت نظارتی شورا کمرنگ و بی اثر خواهد شد.

این نماینده مردم در شوراها افزود: درست است  که شورای شهر شورای شهرداری نیست و انتخاب شهردار یکی از وظایف شوراها است اما الان برداشت این است که این موضوع به صلاح مردم و شهر نخواهد بود و ما را دچار چالش و مشکل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراها غالبا از این طرح استقبال نمی کنند چون قدرت نظارت آنها را کمرنگ خواهد کرد گفت:ما الان با شهردار ها دچار چالش هستیم ما که هنوز در موضوع یکپارچه سازی مدیریت شهری نتوانستیم اشراف پیدا کنیم وقتی شهردار تبعیت نکند چه خواهد شد؟

سعادت نیا  با پیشنهاد به مجلس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به جای این طرح ها زمینه های تعامل را بالا ببرد ارتباط را با شورای عالی استان ها که بتوانداز شورای شهر ها حمایت کند افزایش دهد.

وی افزود: اگر دولت و مجلس با تعامل با شورای عالی استان ها می تواند بسیاری مشکلات را حل کنند.