پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر تهران گفت: بر اساس آمار سامانه اطلاعات شهر تهران  65 هزار معبر در تهران  داریم که 25 هزار از این معبر ها مصوبه ندارند  و 5 هزار و  نهصد  از این معبر ها فاقد نام است.

مجتبی شاکری در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: در جریان نامگذاری بزرگراه امام علی که بنا شده بود یک اتفاقات ملی بیافتد و پل های این بزرگراه  به نام یکی از استان ها  باشد و تعدادی دیگر که نمای پل دارد به اسم کوه های بلند استان ها نامگذاری شود که در مجموع 31  نام استان و 9 اسم کوه بود. 

رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر تهران افزود: در بازدید حضوری از پل ها متوجه شدیم که برخی از این پل ها به اسم هایی نامگذاری شده که مصوبه کمیته نامگذاری ندارد متعرض شدیم که چرا شهرداران مناطق اقدام به چنین کاری کردندکه هنوز جوابی از سوی شهرداری دریافت نکردیم .

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها اصولا در نامگذاری ها تحت فشار شهروندان قرار می گیرند و روال را طی نمی کنند اظهار داشت: هر گونه نامگذاری بر اماکن،  معابر و پل ها در اختیار شورای شهر است و شهرداری منطقه نمی تواند ورود پیدا کند.

شاکری عنوان کرد: بر اساس آمار سامانه اطلاعات شهر تهران  65 هزار معبر در تهران  داریم که 25 هزار از این معبر ها مصوبه ندارند  و 5 هزار و  نهصد  از این معبر ها فاقد نام است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به معابری که مصوبه شورای شهر را ندارند گفت: مهم ترین خیابان های تهران مانند خیابان انقلاب و ولیعصر  مصوبه شورای شهر را ندارند.

وی عنوان کرد: بخشی از هویت شهر به این نام ها بر می گردد  و تداعی کننده محتوای آن نام ها است نام گذاری که یک اتفاق موثر و پایداری است که هر روز مردم  سر و کاردارند ،مردم  نام معبر پیشنهاد می دهند اما باید روال طی شود و  از سوی شورای شهر تایید شود 

مجتبی شاکری با بیان اینکه کمیسیون نامگذاری شورا از فزهنگستان ادب، بنیاد شهید و شورای شهر عضو دارد اظهار داشت: ما به تعدادشهدای تهران معبر نداریم ما در کوچه خیابان چندین شهید داریم که امکان ندارد به نام هر یک معبر داشته باشیم، برخی در اولویت اند برخی خانواده شهدا زودتر اقدام کردند  و این نامگذاری شکل گرفته البته نام های تاریخی، انقلابی، سوره های قرآن هم در نامگذاری معابر استفاده کنیم.