به گزارش پارس، سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو باخبرنگار مهر افزود: در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت تاکید شده که مدیریت جابه جایی بار و مسافر در داخل شهرها برعهده شهرداری ها است و از آنجا که آژانس ها نیز یک مد حمل و نقلی هستند، دولت ماموریت مدیریت و نظارت بر عملکرد آژانسها را به شهرداری ها واگذار کرده است. 


وی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور نیز روی این موضوع تصمیماتی گرفته شده است. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران برای ساماندهی آژانسها تاکید بر تغییرات از نوع نرم افزاری شده است گفت: به لحاظ سخت افزاری آژانس ها و اتحادیه مانند گذشته کار خود را انجام می دهند و شهرداری در سیاست های کلان کار را دنبال می کند. 

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی، مدیریت و نظارت بر عملکرد آژانسها در چارچوب مصوبات دولت و طرح های توسعه حمل و نقل مورد توجه قرار دارد. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه در گام نخست ارتباط خوبی با اتحادیه آژانس های تهران برقرار کردیم گفت: هر اقدام و فعل و انفعالی در مورد آژانس ها با هماهنگی اتحادیه های این صنف انجام می شود و ما تشکیلاتی را به موازات این اتحادیه ها ایجاد نمی کنیم. 

وی با تاکید براینکه شهرداری در فضای همکاری و همدلی با آژانسها و اتحادیه ها کار را جلو خواهد برد گفت: منتظریم که سیاست های دولت در این زمینه روشن تر شود و به طور مثال تکلیف شرح وظایف شهرداری و سلب مسئولیت از وزارت صنعت، معدن و تجارت قطعی شود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیش از این اتحادیه ها با وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت در ارتباط بودند و مسئولیت نظارت بر عملکرد آنها بر عهده این وزارتخانه بود، حال رسما این مسئولیت باید به وزارت کشور داده شود تا شهرداری ها بتواند کار خود را به طور کامل آغاز کنند. 

وی با بیان اینکه حدود 80 هزار خودرو در قالب آژانس در شهر تهران فعالیت دارند گفت: پیش از هر اقدامی لازم است تا با کمک اتحادیه آژانس ها، نسبت به تکمیل اطلاعات این خانواده بزرگ اقدام کنیم تا به درستی مشخص شود، چه خودروها و اشخاصی در چه محدوده جغرافیایی در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند. 

تشکری تاکید کرد: پس از تکمیل اطلاعات مربوط به آژانسها، پردازش اطلاعات را خواهیم داشت تا بتوانیم براساس آن ساماندهی آژانس ها را محقق کنیم. 

معاون شهردار تهران افزود: در حال حاضر از ظرفیت آژانسها به خوبی استفاده نمی شود، به طور مثال وقتی خودروهای آژانس به سمت مقصدی می روند، هنگام برگشت خالی بازمی گردند. 

وی در پایان در خصوص نحوه ساماندهی آژانسها گفت: موضوعاتی که بعد از تکمیل اطلاعات در دستور کار قرار می گیرد مانند ضوابط احتمالی تابع سیاست های وزارت کشور ، آیین نامه اجرایی قانون و تعاملات با اتحادیه خواهند بود.