به گزارش پارس ، حسین گروسی در گفتگو با  مهر با اشاره به دستکاریهای رانندگان در اتوبوسها برای نصب باک اضافه یا تغییر در سیم کشی خودرو اظهارکرد: نظارت دقیق بر انجام صحیح معاینه فنی خودور می تواند تاثیر بسزایی در کاهش حوادث و افزایش ایمنی اتوبوس ها داشته باشد.

وی ادامه داد: ما هر اتوبوس استانداری را وارد کشور کنیم اگر نتوانیم جلوی این دستکاری ها از سوی رانندگان را بگیریم، اتوبوس از استاندارد کارخانه و شرکت تولیدکننده خارج می شود و ایمنی آن کاهش می یابد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، با اشاره به اینکه متاسفانه نصب باک های اضافه به دلیل قاچاق سوخت از داخل به خارج کشور در ایران زیاد است، ادامه داد: این موضوع باعث کاهش ایمنی اتوبوس و به خطر افتادن جان مسافران می شود.

گروسی گفت: به دلیل گران بودن سوخت در کشورهای همسایه ما همچون افغانستان، پاکستان و ترکیه، تمایل به قاچاق سوخت از داحل کشور زیاد است و به همین دلیل معضلات ناشی از آن همواره گریبانگیر ما در داخل می شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز رانندگان به دلیل کم بودن جایگاههای سوخت در بین راه، اقدام به نصب باک اضافه می کنند، افزود: تنها راهکار کوتاه مدت برای جلوگیری از این موضوع کنترل و نظارت دقیق از سوی مراکز ذیصلاح است.

وی تاکید کرد: باید سازمان راهداری، پلیس راه و مراکز معاینه فنی در این زمینه با دقت بیشتری عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: راهکار بلند مدت نیز فرهنگسازی در این زمینه است، باید به رانندگان اتوبوسها با روش های مختلف آموزش داده شود که این اقدامات آنان می تواند به قیمت جان مردم تمام شود و در این زمینه فرهنگسازی شود.

گروسی تاکید کرد: بهترین راهکار فرهنگسازی مستمر در زمینه حفظ ایمنی اتوبوسها و همچنین نظارت و کنترل مستمر وضعیت ایمنی خودرو است.