به گزارش پارس به نقل از مهر، مرتضی طلایی در جلسه علنی روز سه شنبه شورا با گرامیداشت هفته جهانی مسجد گفت: باید بتوانیم به سمت مسجد محوری و توسعه آن حرکت کنیم و کاری کنیم که مساجد به کارکرد اصلی خود بازگردند و تمام وقت شوند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مساجد حتی برای نماز صبح نیز بسته هستند گفت: چه اشکالی دارد مساجد به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

طلایی تاکید کرد: مدیریت شهری آمادگی همکاری لازم برای اجرای این موضوع را دارد.

در ادامه علیرضا دبیر با بیان اینکه باید مشخص شود چرا حسینیه و حسنیه ها با خواندن یک صیغه به مسجد تبدیل نمی شوند گفت: اوقاف باید این موضوع را آسیب شناسی کند.

احمد مسجد جامعی در پاسخ به دبیر گفت: در صورتی که صیغه مسجد خوانده شود محدودیت های پیش می آید که افراد برای دوری از این محدودیت ها ترجیح می دهند حسینیه بزنند.

در ادامه ناصحی نیز اضافه کرد: باید مشخص شود از لحاظ شرعی اجازه خواندن صیغه مسجد را داریم و این زمین ها قابلیت وقف را دارند.

در ادامه این جلسه مجتبی شاکری دبیر کمیته نامگذاری از استقبال سفارت آفریقا برای نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام ماندلا خبر داد و گفت: مقامات سفارتخانه درخواست کردند تا در مراسم رونمایی در این خیابان حضور داشته باشند.

شاکری همچنین در مدیریت شهری درخواست کرد: مکان هایی که مربوط به شهرداری است برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان با تسهیلات ویژه به زوج های جوان اختصاص یابد.

همچنین اقبال شاکری با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشجویان از مدیریت شهری و پلیس راهور درخواست کرد شهر را آماده میزبانی از دانشجویان و دانش آموزان کنند.

در ادامه این جلسه مهدی چمران با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار و لوازم دانش آموزان در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان گفت: خوشبختانه مجمع مراکز تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی اقدام به برگزاری این موضوع کرده بود که جای قدردانی دارد.

غلامرضا انصاری نیز در این جلسه با تشکر از پوشش خبرنگاران از جلسات شورای شهر تهران از مدیریت شورا در خواست کرد تمامی جلسات شورا به صورت علنی برگزار شود و مطبوعات و رسانه ها را از جزئیات مذاکرات در شورا محروم نشوند.

در این جلسه یکی از نکات قابل توجه جلسه امروز شورا سخنان درگوشی اعضا با هم بود .

تقی پور و سروری مدت ها با هم سخن می گفتند و رضازاده دائما پیامک هایی ارسال می شد. همچنین هنوز صابری، حافظی و قناعتی به جلسه شورا نرسیده اند.

گفتنی است دبیر دقایقی به صورت سرپایی جلسه شورا را دنبال می کرد. تلاش های تقی پور که معمولا یک عضو آرام شورا بود بیش از سایر اعضا به چشم می آید.