پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: فرودگاه  مهرآباد سالها است که در این مکان وجود داشته به نظر باید در طراحی، این موضوع را در نظر می گرفتیم که همچنین سرمایه عظیمی را نمی توان به یکباره انتقال  داد و اینکه حریم این فرودگاه  را حفظ نکردیم  معلوم است که در طرح ها دور اندیشی نشده است و  باید این حریم را حفاظت کرد که  وضع بدتر از این  نشود .

رضا تقی پور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: انتقال فرودگاه مهرآباد باعث تغییراتی در زندگی مردم می شود که طبیعتا ما همه اینها را باید مورد  توجه قرار دهیم بررسی کنیم و بعد طرح جامع ارائه بدهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود:به نظر من فرودگاه امام خمینی هنوز آمادگی جابه جایی همه پرواز های داخلی  را ندارد، اگر قرار است که حتی بخشی از این پرواز ها را به فرودگاه امام خمینی انتقال دهیم معنی آن این است که ما 2 هزینه را متحمل می شویم هم باید فرودگاه مهرآباد را با ظرفیت کم حفظ کنیم و هم اینکه هزینه های جاری را در فرودگاه امام خمینی بالا ببریم .

وی با اشاره به اینکه اگر بدون بررسی و کارشناسی این طرح اجرایی شود ، قطعا برای مسافرین مشکلاتی  پیش می آید اظهار داشت:  در حالی که مترو فرودگاه امام خمینی هنوز به بهره برداری نرسیده ، ما مردم را روانه می کنیم به مسیری که خود در تردد مشکلات زیادی دارد.

رضا تقی پور عنوان کرد: اول باید مشکل این مسیر را حل کنیم اگر چه ممکن با انجام کار کارشناسی  طرح خوبی باشد  اما قطعا در حال حاضر اجرای این طرح  امکان پذیر نیست.

عضو شورای شهر بیان کرد: اگر از سال های قبل موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد  مطرح بوده کمترین آن این بوده که بحث مترو و  وسایل حمل و نقل را در این مسیر ایجاد می کردیم که  مردم آسان بتوانند تردد کنند اما هنوز این اتفاق نیافتاده است و  کرایه های  بسیار بالایی در  مسیر فرودگاه امام (ره) رانندگان  طلب می کنند  که برای مردم به صرفه نیست .

تقی پور با بیان اینکه  زیر ساخت ها هنوز برای انتقل فرودگاه مهرآباد  فراهم نشده است و این یکی از معضلات جدی است گفت:  تا جایی که من اطلاع دارم ظرفیت های پرواز در فرودگاه امام( ره )خیلی بالا نیست همین طور  بحث  مدیریت سالن ها و مباحثی از این قبیل   که بعید می دانم  در  حال حاضر بشود همه ی پرواز های فرودگاه مهر آباد را منتقل کرد و و اگر نیمی از این پرواز ها را  هم انتقال دهیم  باید 2 برابر هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالن ها و باندهای بسیار زیادی در فرودگاه امام خمینی پیش بینی شده وبه دلیل محدودیت های اقتصادی یه تعداد کمی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته است اظهار داشت:باید به صورت همزمان ظرفیت فرودگاه و امکانات برای مسافرین انجام شود و قطعا  سبب ناراحتی مسافرین می شود اگر این طرح بدون برنامه ریزی و کارشناسی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مسیر ها به دلیل نبودن حمل و نقل ریلی مرم مجبور به استفاده از حمل و نقل هوایی هستند اظهار داشت: طرح انتقال فرودگاه یک طرح  دراز مدت است و باید در یک زمان بندی مشخص این اقدامات صورت گیرد و  این مسئولیت وزارت راه و شهرسازی  است  که در این راستا اقدام کند.

تقی پور عنوان کرد: فرودگاه  مهرآباد سالها است که در این مکان وجود داشته به نظر باید در طراحی، این موضوع را در نظر می گرفتیم که همچنین سرمایه عظیمی را نمی توان به یکباره انتقال  داد و اینکه حریم این فرودگاه  را حفظ نمی کنیم  معلوم است که در طرح ها دور اندیشی نشده است و  باید این حریم را حفاظت کرد که بدتر نشود.

 وی با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی انتقال این  فرودگاه دیده نشده است بیان کرد: در شهر های بزرگ دنیا مانند مسکو پاریس لندن یک فرودگاه محلی و  یک فرودگاه خارج شهر احداث شده است و اکثر شهر ها این گونه است.

تقی پور خاطر نشان کرد: هنوز تصمیم نهایی در خصوص انتقال فرودگاه  گرفته نشده مشکلات وجود دارد  و  اجرای  این طرح نیاز به زمان دارد و به طور رسمی هنوز در شورا بحث نشده در حد پیشنهاد بوده و در حال حاضر در حال بررسی است