به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طرح دو فوریتی اقدام شهرداری تهران به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال 92 مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در باره این طرح گفت: ما هر روز با طلبکارانی از شهرداری مواجه هستیم که شامل افراد حقیقی و حقوقی می‌شوند، این درحالی است که به صورت دقیق نمی‌دانیم میزان بدهی شهرداری چقدر است.

وی ادامه داد: طرحی دوفوریتی با امضای 27 عضو شورا تهیه شده که براساس آن شهرداری موظف است نسبت به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال 92 که به تأیید اداره کل حسابرسی شهرداری رسیده باشد اقدام و اصلاحیه بودجه 93 آن را قید کند و همچنین هر سه ماه یک بار گزارشی از این عملکرد را به شورای شهر ارائه کند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: به تأیید رساندن اداره کل شهرداری از این طرح حذف شود و فردا از شهرداری بخواهیم نسبت به تسویه حساب اقدام و گزارش را ارائه کند.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در بودجه سال 93 قرار بود 10 درصد دیون در بودجه باشد اما قبل از تصویب آن مشخص شد حدود 300 میلیارد تومان فاینانس باید پرداخته شود جرا که سررسید آنها در پیش است.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مطالبات به دو شکل هستند یا مربوط به مردم و یا مربوط به پیمانکاران می‌شود، گفت: به دلیل اینکه رقم دقیق بدهی های شهرداری را نمی‌دانیم شرایطی ایجاد شده که در نحوه پرداخت‌ها رانت ایجاد می‌شود و فردی که بخواهد به طلبش برسد تالی فاسدهای بسیاری ایجاد می‌شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقلش شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه فاجعه طلبکاران شهرداری خیلی بزرگتر از بحثی است که در قالب دو خط به آن بپردازیم، گفت: بنده نیز با حذف تأیید اداره کل حسابرسی شهرداری در پرداخت بدهی‌های شهرداری موافق هستم.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقش شورای شهر نیز اظهار داشت: اداره کل حسابرسی شهرداری در جریان همه هزینه‌های شهرداری است و به تأیید رساندن تأیید بدهی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش تسنیم،‌ در نهایت اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت این طرح بدون تغییر در متن آن رأی دادند.