به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا باهنر درجلسه علنی امروز در واکنش به دو تذکر بذرپاش و تابش نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس به مذاکرات گفت: مجموعه بحث هایی که توسط نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرا مطرح شد، عمده آن دغدغه اقتدار و عزت نظام است و دغدغه تبعیت و پابرجا ماندن بر نظرات مقام معظم رهبری است که در این قضیه همه قبول دارند، فصل الخطاب است. پس هیچکس نباید در این رابطه تردیدی داشته باشد.

وی افزود: همانطور که دوستان گفتند در این مذاکرات قراردادی امضاء نمی شود بلکه یک پیش نویس تفاهم نامه است و طرفین شش ماه فرصت دارند تا نشان دهند که آیا به تفاهمات انجام شده عمل می کنند یا خیر؟ عمل به تفاهمات به عهده هیات مذاکره کننده نیست به عهده مقامات رسمی کشور و در رأس آن مقام معظم رهبری است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما مطمئنیم که عزیزان مذاکره کننده تمامی ملاحظات را رعایت کردند ولی اگر خدایی ناکرده اشتباهی رخ داده باشد نظام جمهوری اسلامی آگاه و بیدار است و مواظبت، دقت و راهنمایی می کند بنابراین از این جهت هم دوستان دغدغه نداشته باشند.

باهنر با اشاره به بخشی از تذکر بذرپاش مبنی بر اینکه متن تفاهم نامه منتشر نشده است، گفت: ترجمه فارسی سندی که به تفاهم رسیده است، روی خبرگزاری ها است پس دوستان می توانند به موبایلشان مراجعه کنند و از طریق آن متن فارسی تفاهم نامه را از طریق خبرگزاری ها دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: حتما به محض اینکه آقای ظریف و همکارانش به ایران آمدند که قاعدتا بیش از پنج شش روز آینده طول می کشد، دعوت خواهیم کرد از آقایان که به مجلس بیایند و گزارش مذاکرات را به صورت مبسوط در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وجود همگرایی، هم افزایی، همراهی و پشتیبانی در شرایط فعلی گفت: شنیدن و بلند شدن صداهای متفاوت اشکالی ندارد که مطمئنا همه از روی دلسوزی و داشتن دغدغه عزت، حکمت و مصلحت نظام است. ان شاءالله دوستان چنینی چیزهایی را رعایت می کنند و مجلس نیز به صورت جدی چشم هایش باز است و بیدار است و مراقبت و پیگیری می کند.

وی در پایان گفت: هیچکس حق عدول از ذره ای از حقوق مسلم ملت ایران ندارد پس نمایندگان در این زمینه خیالشان راحت باشد.