مقداد نجف نژاد: دولت باز هم می تواند این وزارتخانه را با سرپرست اداره کند.

به گزارش پارس: وزارت پر حاشیه ورزش و جوانان به دلیل عدم رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت همچنان با سرپرست اداره می شود، حال آنکه مهلت قانونی اداره شدن وزارتخانه ها ۳ ماه است که در مورد وزارت ورزش ۲۴ آبان ماه این مهلت پایان یافته است و جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ۲۶آبان است؛ به لحاظ قانونی سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان روز شنبه ۲۵آبان ماه دیگر امکان هیچ اقدامی در این وزارتخانه را ندارد و امضاهای وی غیر قانونی است. همین امر سبب شد تا « پارس» نحوه اداره وزارتخانه پس از غیرقانونی شدن فعالیت سرپرست را بررسی کند.

آنگونه که مقداد نجف نژاد رییس فراکسیون ورزش مجلس می گوید دولت باز هم می تواند این وزارتخانه را با سرپرست اداره کند اما سید هادی حسینی سخنگوی این فراکسیون معتقد است که پس از آنکه مهلت قانونی اداره وزارتخانه با سرپرست به پایان رسید خود رییس جمهور اداره این وزارتخانه را بر عهده می گیرد تا زمانی که مجلس به یکی از گزینه های پیشنهادی رییس جمهور رای اعتماد بدهد.

حسینی از نمایندگان مازندران در گفتگو با پارس گفت: شناختی از گودرزی ندارد و جلسه ای نیز با وی نداشته است در عین حال از فضای مجلس برای رای اعتماد یا عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بی اطلاع است.

وی ندادن اعتبارات به طرحهای عمرانی استانها و یا انتخاب استانداران بدون مشورت با نمایندگان را در عدم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دخیل ندانست و افزود: در مورد ۳ گزینه ای که در گذشته به مجلس معرفی شدند این مسائل نقشی در عدم رای اعتماد نداشته است؛ حال آنکه مقداد نجف نژاد رییس فراکسیون ورزش مجلس و از نمایندگان گلستان اعتقاد دارد: این مسئله کم و بیش تاثیر داشته است؛ توقع مجلس این بود که با حمایت گسترده ای که توسط مجلس از کابینه صورت گرفت و دادن رای اعتماد به بیشتر وزرا، دولت در انتخاب مدیران استانی از مجلس مشورت می گرفت.

وی افزود: وزیر کشور در دیدار با نمایندگان گفته بود که نظرات نمایندگان را در انتخاب استانداران لحاظ می کند اما خلف وعده کرده و از مجلس مشورت گرفته نشد و همین امر اسباب گله مندی نمایندگان را فراهم کرد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با پارس گفت: بیشتر بحث نمایندگان در عدم رای اعتماد به وزرا صلاحیت عمومی و تخصصی افراد است که باید بتوانند آن وزارتخانه را اداره کنند.

نجف نژاد خاطر نشان کرد: این حق رییس جمهور است که گزینه های خود را معرفی کند در عین حال معمولا دولت در معرفی وزرا با مجلس رای زنی می کند اما آقای روحانی در معرفی وزرای خود از این رویه پیروی نکرده است و از این رو نمایندگان برای آشنایی با وزرا زمان کوتاهی در اختیار داشته اند به همین دلیل کسانی که معرفی می شدند نتوانستند نمایندگان را قانع کرده و در مورد ابهامات سیاسی به نمایندگان پاسخگو باشند، باید این حق را به مجلس داد که بررسی های خود را کامل کرده و آزادانه به وزرای پیشنهادی رای بدهد.

نجف نژاد تصریح کرد: بنده آقای گودرزی را خیلی نمی شناسم اما بررسی های اجمالی نشان می دهد که مدیریت ورزشی دارد و پیشنه موفق ورزشی داشته است و چنانچه حواشی به وجود نیاید گزینه مناسبی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان است و شاید بتواند رای اعتماد مجلس را کسب کند چرا که نظر منفی نسبت به ایشان در مجلس وجود ندارد.

به گزارش پارس رئیس جمهور تاکنون مسعود سلطانی فر، سیدرضا صالحی امیری و نصرالله سجادی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده اما نمایندگان مجلس به هیچ یک از آنان رأی اعتماد ندادند، به همین دلیل روحانی یکشنبه هفته گذشته ۱۹ آبان ماه محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.