به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهادت حسن طهرانی مقدم و شهدای غدیر در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید طهرانی مقدم گفت: شهید طهرانی مقدم مرد آرزوهای بزرگ، همت های بلند، ایده های نو و بدیع و برخوردار از قدرت تبدیل ایده های ذهنی به طرح های واقعی بود.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم نقش تعیین کننده و محوری در تولید و افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران داشت، کسی بود که توانست در طول حیات جهادی خود کشور جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت موشکی فوق العاده نیرومند تبدیل کند و ما را در بعد فناوری های موشک های زمین به زمین به خودکفایی کامل برساند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ایده های شهید طهرانی مقدم موجب پیدایش قدرت های موشکی فوق العاده مبتکرانه ای شد، تصریح کرد: براساس این ایده های قوی دقت موشک های بالستیک ما به نزدیک صفر رسید و توانستیم به موشک های بالستیکی دست یابیم که شناورهای متحرک را در دریا بتواند مورد آسیب قرار دهد.

سردار سلامی برهمین اساس خاطرنشان کرد: به همت شهید طهرانی مقدم به موشک هایی دست یافتیم که بتوانیم براساس رهگیری منابع تشعشعی علیه مراکز فرماندهی و کنترل وارد عمل شود و همچنین برد موشک های ما را توانست افزایش دهد.

به گفته سردار سلامی با تدابیر و ایده های ذهنی شهید طهرانی مقدم و همرزمانش کیفیت موشک های ما از لحاظ سوخت و نیروی پیشرانه و هدایت و کنترل، کلاهک و سرجنگی به وضعیت خوبی رسید.

وی با تاکید بر اینکه نقش شهید طهرانی مقدم در دستیابی سپاه پاسداران به دستاوردهای بدیع نقشی استثنایی و منحصر به فرد بود، گفت: ایشان توانست ایده های خود را به همه کسانی که با او کار می کرد، انتقال دهد. روحیه قابل انتقالی داشت و در واقع اسوه و اسطوره ای بود که به سرعت شخصیت اش بر دیگران تکثیر می شد.

سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت شهید طهرانی مقدم می توانست مولد انرژی بسیار عظیمی در بعد فناوری باشد و انسانی بود که هرگز از فتح قله های بزرگ نمی ترسید و ایده های بزرگ خود را تعقیب می کرد و همواره هم به ایده های خود می رسید.