به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری « العهد» نوشت: « زیپی لیونی» وزیر دادگستری اسرائیل تاکید کرد: توافقی که در حال صورت گرفتن با ایران است، بسیار بد است و این امر توافق موقت را به توافقی دایمی تبدیل می کند و ایران می تواند از تمام توانمندی های خود حفاظت کند تا جایی که به آن اجازه داده می شود به دولتی در آستانه هسته ای شدن تبدیل شود.

وی طی یک گفت وگوی تلویزیونی گفت که برخی از کشورهای عربی برای ما نامه های ارسال کرده اند و از ما خواسته اند که در این نقطه حساس کوتاه نیاییم و تحقیقات بیشتری صورت گیرد و این مسئله نیازمند کارهای بیشتر و تحقیقات بیشتر است و « فابیوس» وزیر خارجه فرانسه به همین دلیل از احترام زیادی برخوردار است.

از سوی دیگر « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با سی بی اس آمریکا تاکید کرده است که مواضع تل آویو و کشورهای عربی علیه ایران همسو است.

وی گفته است: اسرائیل و کشورهای عربی در منطقه از اهمیت زیادی برخوردارند و بین ما درباره مسئله مقابله با ایران و تلاش برای جلوگیری از دستیابی آن به سلاح هسته ای همگرایی وجود دارد. لذا کشورهای بزرگی که در حال مذاکره با ایران هستند و می خواهند با آن به توافق برسند باید مواضع کشورهای عربی را نیز مورد توجه و ملاحظه قرار دهند.

این درحالی است که « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره نگرانی برخی کشورهای عربی از مذاکرات ژنو اظهار داشت: حل مشکلات ایران با جامعه بین الملل به ضرر این کشورها نیست و آنها نباید وانمود کنند که موفقیت خودشان را در ادامه اختلافات بین ایران و۱+۵ می بینند.