به گزارش پارس ، بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، در واکنش به مطلب توهین آمیز نشریه" چشم انداز ایران" که در آن به جایگاه حضرت فاطمه (س) اهانت شده است، گفت: نشر چنین مطالبی در نشریات و روزنامه ها تازگی ندارد. اینگونه اقدامات هدف دار است و افکار، عقاید و احساسات مردم را نشانه گرفته است.

وی در ادامه با انتقاد از فعالیت مجدد نشریات لغو مجوز شده، افزود: به تازگی مطلع شده ایم که نشریاتی که در گذشته لغو مجوز شده بودند، مجددا فعالیت خود را آغاز کرده اند و احساس می کنند فضایی در کشور ایجاد شده که می توانند در این فضا ساختارشکنی کنند در صورتی که این فقط برای آن ها یک توهم است و قطعا مجلس با اینگونه اقدامات به طور جدی برخورد می کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در همین زمینه تأکید کرد: کسانی که اینگونه اقدامات توهین آمیز را انجام می دهند، به دنبال قبح شکنی اعتقادی مردم بوده و قصد دارند سد معنوی مردم را بشکنند. آن ها با اینگونه اقدامات می خواهند در بنیان های اعتقادی مردم شبهه افکنی کنند.

نوباوه در ادامه اظهارداشت: بنده معتقدم که نویسندگان اینگونه مطالب توهین آمیز افراد معمولی نیستند، بلکه افراد حرفه ای هستند که با هدف تردید در اعتقادات و بنیان های فکری مردم به این اقدامات دست می زنند.

وی افزود: دستگاه قضایی کشور می بایست به طور جدی با اقداماتی که موجب شبهه افکنی در اعتقادات مردم و به خصوص نشر آن در مطبوعات و جراید می کنند، برخورد کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اینگنه اقدامات در همه جای دنیا مذموم و مطرود است، اضافه کرد: اگر در کشورهایی نظیر آمریکا نیز که ادعای رعایت حقوق بشر را دارند، اینگونه اقدامات از رسانه هایشان در جهت مخدوش کردن افکار عمومی و اعتقادات مردم انجام شود، به طور قطع آن ها نیز با این افراد برخورد می کنند.

نوباوه در بخش دیگری از سخنانش به طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون در زمینه فعالیت مجدد نشریاتی که در گذشته لغو مجوز شده اند، سؤالاتی از وزیر مطرح کرده اند که در همین راستا قرار است جنتی به کمیسیون بیاید، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: البته آقای جنتی بارها گفته است که نمایندگان پیش از طی کردن مراحل قانونی طرح سؤال، موارد را به خودش اطلاع دهند تا وی با آن ها برخورد داشته باشد، اما برخوردها باید جدی تر باشد، زیرا این اهانت ها به حدی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.