به گزارش پارس به نقل از فارس، سید ناصر موسوی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهارداشت: در این جلسه آقای سیف برای تبادل نظر و هماهنگی بین کمیسیون و بانک مرکزی با نمایندگان به گفت وگو پرداخت.

وی افزود: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد ۹.۱ درصدی نقدینگی در شش ماهه اول امسال، حجم کل نقدینگی را حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و معتقد بودند که بخش عمده ای از تورم به رشد این متغیر برمی گردد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آقای سیف سهم مسکن مهر از پایه پولی را ۴۲ درصد برآورد کرد؛ این حجم از نقدینگی را بانک مرکزی جهت پرداخت تسهیلات مسکن مهر پرداخت کرده است که در واقع به نوعی افزایش پایه پولی از این جهت رخ داده است.

وی ادامه داد: اگر تورمی هم ایجاد شده اما موجب ثبات نسبی در قیمت مسکن و خانه دار شدن بعضی از اقشار شده است؛ یکی از محسنات دولت گذشته اجرای مسکن مهر بوده و نباید تنها نیمه خالی لیوان را ببینیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم مهر ماه را ۴۰.۴ درصد اعلام کرد، گفت: براساس پیش بینی آقای سیف نرخ تورم تا پایان سال به ۳۵_۳۶ درصد کاهش می ِیابد.

وی با اشاره به صحبت های سیف درخصوص نرخ ارز، اظهارداشت: ایشان گفتند که بنده در جلسه اتاق بازرگانی نرخی برای ارز اعلام نکردم و شرایط به گونه ای بود که صادرکنندگان نگران کاهش قیمت بودند و به همین دلیل گفتم بعید است که قیمت ارز از این عدد پایین تر بیاید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آقای سیف اشاره کرد که بحث افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مد نظر بوده و افزایش نرخ سود بانکی چندان مطرح نیست.