به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت پاکستان کشتار حکیم الله محسود، رهبر شبه نظامیان طالبان پاکستان را به عنوان تلاش آمریکا برای از بین بردن مذاکرات صلح برنامه ریزی شده رد کرد و در واکنش برخی سیاستمداران خواستار مسدود شدن مسیرهای تدارکاتی نظامی آمریکا در افغانستان شدند.

محسود روز جمعه به همراه سه تن دیگر در پایگاه شبه نظامی میرانشاه واقع در شمال غرب پاکستان کشته شد.

چودری نصار علی خان، وزیر کشور پاکستان گفته است مرگ حکیم الله محسود تلاش های دولت برای گفت وگوهای صلح با پیکارجویان طالبان را از بین برد.

وزیر کشور پاکستان گفت قرار بود هیاتی از جانب دولت به وزیرستان شمالی برود و با رهبر طالبان دیدار کند.

یکی از شبه نظامیان طالبان پاکستان اعلام کرد: وسیله نقلیه محسود پس از شرکت در نشست رهبران طالبان مورد حمله پهپادی آمریکا قرار گرفت. جسد محسود دچار جراحت شده اما قابل تشخیص بود. محافظ و راننده محسود نیز در این حمله کشته شدند.

به گفته منابع امنیتی پاکستان و شبه نظامیان طالبان، در بحبوحه نگرانی ها از اینکه ممکن است مراسم تدفین محسود مورد حملات پهپادی آمریکا قرار بگیرد جسد وی اوایل صبح امروز به صورت مخفیانه دفن شد.

اعظم طارق، یکی از سخنگویان شبه نظامیان طالبان گفت: هر قطره از خون حکیم الله محسود به یک عامل انتحاری تبدیل می شود. آمریکا و دوستانش خوشحال نباشند چرا که ما انتقام وی را خواهیم گرفت.

محسود در سال ۲۰۰۹ میلادی رهبری شبه نظامیان طالبان پاکستان مرتبط با القاعده را به عهده گرفته بود.

دیگر رهبران سیاسی پاکستان خواهان بسته شدن راه تدارکاتی ناتو به افغانستان به تلافی حمله آمریکا شده اند.

چند ساعت پس از آنکه در منطقه وزیرستان پاکستان گزارش شد که حکیم الله محسود، رهبر طالبان این کشور در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده، کاخ سفید گفته است اگر این خبر درست باشد، ضربه ای جدی به این گروه پیکارجو وارد شده است.

دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، تا کنون از تایید یا تکذیب رسمی این گزارش خودداری کرده است.

حکیم الله محسود نفر اول در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، بود و برای اطلاعاتی که به دستگیری او کمک کند، یک جایزه پنج میلیون دلاری تعیین شده بود.

دولت پاکستان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را نقض تمامیت ارضی خود می داند و آنها را محکوم کرده است. پیش از این، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان از دولت باراک اوباما خواسته بود به این حملات پایان دهد.