به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام مسئول این کشور که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد، جنگنده های رژیم صهیونیستی یک محموله از موشک های ساخت روسیه را در پایگاهی نظامی واقع در شهر ساحلی « لاذقیه» بمباران کرده اند.

بنابر ادعای این شبکه خبری، حمله در روز پنجشنبه انجام شده و در آن محموله موشکی به طور کامل منهدم شده است.

بنا به گفته مسئول آمریکایی مذکور، هدف جنگنده های اسرائیلی، موشک های استراتژیکی بوده که اسرائیلی ها معتقد است در حال بارگیری برای تحویل دادن به حزب الله لبنان بوده است.

سی ان ان پیشتر نیز در اقدامی مشابه و به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرده بود که اسرائیل اقدام به بمباران مناطقی در خاک سوریه کرده که چندی بعد دولت سوریه نیز با تایید این خبر اعلام کرد: رژیم صهیونیستی یک مرکز مطالعاتی در منطقه جماریا واقع در اطراف دمشق را بمباران کرده است.

اخبار منتشر شده در خصوص حمله روز پنجشنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به لاذقیه از سوی دولت رژیم صهیونیستی یا مقامات نظامی این رژیم تایید و یا تکذیب نشده است.

در همین حال مخالفان نیز از وقوع دو انفجار مهیب در شهر لاذقیه خبر داده اند اما دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که هنوز دلیل وقوع این انفجارها مشخص نیست و نمی توان با اطمینان تایید کرد که به دلیل یک حمله خارجی باشند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، پس از حمله به جماریا هشدار داد که درمقابل تجاوز دیگری از سوی رژیم صهیونیستی به خاک خود کوتاه نمی نشیند و پاسخ مناسبی به تل آویو خواهد داد.