به گزارش پارس به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که جنگنده های اسرائیلی پایگاه موشکی سوریه در شهر بندری لاذقیه را مورد هدف قرار دادند.

یکی از مقامات دولت آمریکا به شبکه خبری سی ان ان خبر داد که جنگنده های اسرائیلی به یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر« لاذقیه» سوریه حمله کردند.

صبح امروز مخالفان سوریه از وقوع انفجار در یک پایگاه موشکی ارتش سوریه در بندر لاذقیه خبر دادند.

خبر انفجار انبار موشکی ارتش سوریه به طور گسترده ای از سوی رسانه های اسرائیلی مورد پوشش قرار گرفت اما انجام این حمله توسط اسرائیل تایید نشد.

بر اساس گفته این مقام دولت آمریکا، هدف جنگنده های اسرائیلی موشک ها و تجهیزاتی بوده که اسرائیل نگران انتقال آنها به حزب الله بوده است.

این مقام آمریکایی به دلیل حساسیت اطلاعاتی که به سی ان ان ارائه داده خواستار عدم انتشار هویتش شد.

مخالفان سوری در ماه جولای هم گزارش مشابهی را منتشر کرده و اعلام کردند که هدف از این حمله که ارتش اسرائیل آن را انجام داده، انهدام موشک های زمین به دریای روسی بوده که در بندر لاذقیه انبار شده است. بنا بر همان گزارش ها، حمله ماه جولای موفق نبوده است. خبرگزاری رسمی لبنان هم صبح امروز گزارش داد که جنگنده های اسرائیلی دیشب در آسمان مناطق جنوبی لبنان دیده شده اند. ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه ای این گزارش را تائید و اعلام کرده این جنگنده ها حریم هوایی لبنان را نقض کرده اند.