به گزارش پارس ، حسین سبحانی نیا در گفت وگو با خانه ملت درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی رئیس جمهور به مجلس گفت: ۲۴ آبان پایان مهلت تصدی سرپرست وزارت ورزش و جوانان است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید ظرف این هفته وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کند، تصریح کرد: اگر رئیس جمهور ظرف این هفته آخرین وزیر کابینه خودرا به مجلس معرفی کند هفته آینده جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی در دستور کار قرارمی گیرد.

وی، ادامه داد: اگر وزیر پیشنهادی پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه خود معرفی نشود و با توجه به اینکه پس از معرفی وزیر پیشنهادی زمانی یک هفته ای نیاز است تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد، خلاف قانون صورت می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: اگر رئیس جمهور در هفته آینده وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند احتمال اینکه سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود یک هفته به تاخیر بیفتد وجود دارد و هفته کاری مجلس تمدید می شود تا جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برگزار شود.

سبحانی نیا با تاکید براینکه صالحی امیری نمی تواند سرپرست وزارت جوانان و ورزش باشد به خانه ملت گفت: به دلیل اینکه مجلس به صالحی امیری رای اعتماد نداد این منعیت برای سرپرستی وی وجود دارد و رئیس جمهور باید به نحوی این موضوع را تنظیم کند تا خلاف قانون صورت نگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دوره سرپرستی وزارت خانه ها قابل تمدید نیست، تصریح کرد: مهلت تصدی سرپرست بر وزارت خانه وزارت ورزش و جوانان ۲۴ آبان ماه است اگرچه در این زمینه قانون مدونی وجود ندارداما این موضوع باید تعیین تکلیف شود. /