به گزارش پارس به نقل از ایسنا، اخضر ابراهیمی در دیدار با حسین امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی های اخیر واشنگتن و مسکو در این خصوص اظهار کرد: بحران سوریه می تواند بزرگترین تهدید علیه امنیت منطقه محسوب گشته و نباید تصور شود که راه حل نظامی دارد بلکه فقط باید در قالب یک فرآیند سیاسی مسالت آمیز حل و فصل شود.

وی لزوم مساعدت همه کشورهای ذین فوذ برای حل بحران را مهمترین عامل موفقیت نشست ژنو ۲ قلمداد و مشارکت ایران در این نشست را لازم و مفید ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان نیز با اعلام آمادگی کامل کشورمان برای ادامه کمک به حل صلح آمیز بحران سوریه اظهار کرد: ما از روح حاکم بر توافقنامه نشست ژنو در ژوئن ۲۰۱۲ بصورت کلی حمایت کرده و اکنون هم آماده ایم به موفقیت نشست ژنو ۲ و تحقق اهداف آن در راستای منافع مردم سوریه کمک کنیم.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت همراهی کشورهای منطقه با راهکار سیاسی و توقف حمایت های خارجی از تروریزم و ارسال سلاح به سوریه، تباین مواضع گروه های معارض سوری در قبال نشست ژنو ۲ را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید زمینه را فراهم کنیم تا خود مردم سوریه برای آینده خویش تصمیم بگیرند و نباید طرحی از خارج بر دولت و ملت سوریه تحمیل شود.

وی همچنین تعیین پیش شرط برای حضور ایران در نشست ژنو ۲ را غیرسازنده خواند و تاکید کرد: ما حتی اگر در نشست ژنو ۲ حضور نداشته باشیم؛ به تلاش های خود برای پیشبرد راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه ادامه خواهیم داد.