به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، " علی اکبر ولایتی" در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ گفت: گروه مذاکره کننده ایران بسیار فعال هستند و تلاش می کنند در جهت حفظ منافع ملی کشور از حقوق هسته ای صیانت کرده و در عین حال تحریم ها نیز برطرف شود.

وی در رابطه با متن پیشنهادی اظهار داشت: من شخصا هنوز متن پیشنهادی در مذاکرات ۱+۵ را رویت نکرده ام اما امیدوارم مطمئنا سازنده و به نفع کشور است.

ولایتی در ادامه در مورد برداشتن ممیزی کتاب و مسائلی که اخیرا پیرامون آن مطرح شده و هم چنین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد این مسئله و این که آیا این امکان وجود دارد لایحه یا طرحی از سوی مجلس یا دولت تصویب شود؟ گفت: هر مصوبه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد مجلس در آن ورود نمی کند و هم چنین هر مصوبه ای که مجلس در این مورد به تصویب برساند شورای انقلاب فرهنگی در آن ورود پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر شورای انقلاب فرهنگی در مسئله ای وارد شد و به تصویب رساند مجلس دیگر به آن تعرضی نداشته و برعکس این مسئله نیز صادق است.

ولایتی اظهار داشت: متناسب با شرایط جدید اگر چنین مسئله ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شود مطمئنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.