به گزارش پارس منصور حقیقت پور در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی از تمایل کنگره آمریکا برای برقراری دیپلماسی پارلمانی با ایران گفت: آمریکایی ها به خیلی چیزها تمایل دارند اما ما باید طبق منافع خودمان اقدام کنیم؛ طبیعتا آمریکایی ها باید خود زمینه لازم را برای ایجاد این ارتباط فراهم کنند که یکی از این زمینه ها این است که بپذیرند در حق ملت ایران خیانت کرده و به این ملت ظلم و جفا نموده اند.

وی افزود: البته پذیرفتن صرف کافی نیست، آن ها باید به ظلم و خیانت هایشان و کارهای انجام داده در حق ملت ایران اعتراف کنند و از ملت ایران برای انجام تمامی این کارها معذرت خواهی کنند. آن ها قبل از انقلاب در این کشور کودتا به راه انداختند، قوانین جنگل را به نام کاپیتولاسیون پیاده کردند و با حاکم کردن حکومت پهلوی جریان ساواک را ایجاد کردند. این اقدامات برای قبل از انقلاب است که اقدامات بعد از انقلاب برای همه مشهود است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی ها علاوه بر تمایل به برقراری دیپلماسی پارلمانی حتی به ملاقات رو در رو هم تمایل دارند اما ما مطالبه گر حقوق مردم ایران هستیم، باید آمریکایی ها گام های بلندی برای اعتمادسازی همچون لغو تحریم ها بردارند.

حقیقت پور با تاکید بر لزوم عذرخواهی آمریکایی ها برای وارد کردن خسارات بسیاری در ایران در طول سال های گذشته به عنوان گامی موثر برای برقراری ارتباط گفت: آمریکایی ها بپذیرند که دیگر ابرقدرت نیستند و بدانند که نفوذ معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی بیشتر از نفوذ نظامی آمریکا در سطح دنیاست.

وی با بیان این که آمریکایی ها در صورت عدم عذرخواهی از ملت ایران و اعتراف به خیانت هایشان، حسرت دوستی با ایران را به گور می برند، افزود: آمریکایی ها باید از ملت ایران حلالیت بطلبند. آن ها بعد از انجام جرایم فردی در کلیسا اعتراف می کنند. حال سوال این است که آن ها نمی خواهند برای انجام جرایم سیاسی و فرهنگی بزرگ در حق ملت ایران اعتراف کنند؟

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که آمریکایی ها به پی بردن به وزن ژئوپلوتیک جمهوری اسلامی در منطقه به دنبال برقراری رابطه با ایران هستند، گفت: آمریکایی ها فهمیدند که اگر میلیاردها دلار در عراق خرج کنند آخر عراق برای ماست و این که اگر هزاران تروریست را به سوریه بفرستند در نهایت نظر انقلاب در سوریه پیاده می شود.

وی در پایان گفت: آمریکایی ها این را فهمیده اند که تا زمانی که انقلاب اسلامی پابرجاست رژیم صهیونیستی نمی تواند هیچ غلطی بکند. آن ها همه این موارد را می دانند اما هنوز فکر می کنند همچون ژاندارم سر چهارراه هستند.