به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه لبنانی « الدیار» نوشت: منابع آگاه دیپلماتیک لبنانی گزارش داده اند که تماس هایی که اخیرا بین پاریس و ریاض رد و بدل شده نشان می دهد که فرانسه و عربستان می خواهند مواضع یکسانی در نشست ژنو ۲ داشته باشند.

این گمانه ها در حالی مطرح شده که اخباری از احتمال توافق هایی میان روسیه و آمریکا برای حل و فصل پرونده سوریه مطرح شده که ممکن است منافع بسیاری از کشورهایی که نقش اساسی در بحران سوریه بازی می کنند را با خطر روبرو کند؛ با وجود اینکه فرانسوی ها تأکید کرده اند که واشنگتن به آنها اطمینان خاطر داده که توافق های پنهانی درباره بحران سوریه با ایران مطرح نشده است.

بر این اساس جبهه جدیدی با موافقت آمریکا و با حضور فرانسه، مصر و برخی کشورهای عربی تشکیل خواهد شد و بعد از آن ترکیه نیز به آنها خواهد پیوست تا گروه فشاری را ایجاد کنند که هدف آن دور کردن اسد از مرحله انتقالی قدرت در سوریه است.

به این ترتیب فشارها برای حمله نظامی به سوریه ادامه خواهد داشت تا راهکاری سیاسی در چند هفته آتی مطرح شود که منافع کشورهایی که نقشی اساسی در منطقه دارند نیز حفظ شود.

این در حالی است که پیشتر « بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که نشست ژنو۲ برای حل و فصل پرونده بحران سوریه در اواسط ماه « اکتبر» (اوایل آبان ماه) برگزار خواهد شد.