به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در سخنرانی روز پنجشنبه خود در ایالت مریلند، واقع در شمال غربی واشنگتن خطاب به جمهوری خواهان گفت: رای گیری خود در کنگره در خصوص بودجه را انجام دهید و دست از کار بیهوده بر دارید و از فلج شدن دولت جلوگیری کنید.

باراک اوباما در ادامه افزود: تنها چیزی که دولت را فلج می کند، تنها چیزی که مانع مردم در بازگشت به کار می شود، تنها چیزی که مانع رسیدن شرکت های کوچک و متوسط به وام هایشان می شود، اجازه ندادن" جان بینر" ، رئیس مجلس نمایندگان به رای گیری بر سر طرح قانون بودجه است زیرا وی نمی خواهد خشم تندروهای هم حزبی خود را برانگیزد.

بوینر به همراه روسای کنگره چهارشنبه گذشته با باراک اوباما در کاخ سفید دیدار کرد و در پایان این دیدار اعلام کرد که باراک اوباما" یک بار دیگر تکرار کرد که وی قصد گفتگو را ندارد" .

گفتنی است که به دلیل عم توافق در کنگره بر سر طرح قانون بودجه ادارات دولتی در آمریکا از صبح سه شنبه گذشته تاکنون تعطیل است.

جمهوری خواهان که مخالف طرح بیمه خدمات درمانی آقای اوباما هستند می خواهند اجرای این طرح برای یک سال به تعویق بیافتد تا در ازای آن، بودجه دولت را تصویب کنند.

دموکرات ها اما به پشتیبانی طرح رئیس جمهوری حاضر به پذیرش این معامله نیستند و جان بینر، جلسه را ترک کرد و دموکرات ها را متهم کرد که" مذاکره نمی کنند. "

طرح بیمه خدمات درمانی همگانی، از اصلی ترین طرح های آقای اوباما در زمان تبلیغ در دور اول و دوم ریاست جمهوری اش بود و کوتاه آمدن از آن هم می تواند برای دموکرات ها عواقب بدی در انتخابات بعدی داشته باشد.

این طرح اوباما بعد از تصویب در دو مجلس قانونگذاری آمریکا لازم الاجرا شد و بعدا به شکایت جمهوری خواهان به دیوان عالی آمریکا رفت و در آنجا این قانون مطابق با قانون اساسی آمریکا شناخته شد.

دموکرات ها همین موضوع را دلیل کافی می دانند برای اینکه این قانون باید اجرا شود و برسر آن" معامله" نمی کنند.