به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فائزه هاشمی دقایقی پیش در جمع زنان اصلاح طلب مشهدی در محل دفتر این مجمع با تاکید بر اینکه در پرونده مهدی هاشمی برادرم شایعات غیرمستند وجود دارد اظهار کرد: چیزی که در واقع در مورد پرونده مهدی شنیدیم پرونده قطور بوده که تمام آنها اتهامات غیرمستند است.

وی افزود: حتی شایعات را نیز به عنوان اتهامات در روی پرونده وی ضمیمه شده تا آنجایی که ما خبر داریم قاضی این پرونده را به دلیل غیرمستند بودن آن برگرداند، یکی از این شایعات غیرمستند مطلبی قطور به زبان آلمانی و یا یک زبان خارجی دیگر بوده که در پرونده مهدی فقط برای قطور شدن آن گذاشته اند.

فائزه هاشمی تصریح کرد: بسیاری از اتهاماتی که در پرونده مهدی هاشمی وجود دارد مطالبی است که به زور و با فشار از زندانیان سال ۸۸ گرفتند و جالب اینجاست که زندانیانی که آزاد شدند گفته اند حقیقت ندارد و چنین حرف هایی را به دلیل فشارهای بیش از حد عنوان کرده اند.

وی تاکید کرد: هیچ چیز جدی در پرونده مهدی وجود ندارد و تمام آنها شایعات غیرمستند بوده و در مورد سعید تاجیک باید بگویم که ما نه از وی شکایتی نمی کنیم و نه با وی برخوردی خواهیم کرد چرا که باید تفاوتی بین ما و آنها وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ایستگاه های دوچرخه سواری برای خانمها ممنوع است گفت: البته این مسئله از طرف مخالفان من بحث سیاسی شد اما نظر من این است زنان شجاعت داشته و دوچرخه سواری کنند. همچنین پیست دوچرخه سواری زنان که مطرح شده را باید پیگیری کنیم.

وی در رابطه تحلیلش از سفر اخیر روحانی به نیویورک اظهار داشت: به نظر من سفر روحانی با هیئت همراهش به نیویورک بسیار پربار بود چه در مذاکرات هسته ای چه گفت وگوی روحانی و اوباما و چه دیدار ظریف و جان کری. قدم های شجاعانه ای بود و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

فائزه هاشمی تصریح کرد: خیلی از کشورها هستند که دوست ندارند رابطه با آمریکا برقرار باشد چرا که در صورت برقراری این ارتباط امتیازات خود را از دست می دهند اما مسئله ای که ما نسبت به آن اظهار تاسف می کنیم این است که اوباما بعد از دیدار با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی تردیدی کرد و گفت گزینه نظامی همچنان برقرار است البته ظریف هم جواب خوبی به این مسئله داد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از زنان اصلاح طلب مبنی بر اینکه زنان اهل سنت نیز می توانند در حوزه مدیریت فعالیت کنند گفت: به نظر من نباید چنین تبعیض هایی باشد و زنان اهل سنت هم که جمعیت بسیاری را تشکیل می دهند باید در این حوزه فعالیت کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به سئوال یکی از زنان فعال اصلاح طلب مبنی بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران بازمی گردد گفت: در این مورد چیزی نشنیدم البته این را باید بگویم که پدرم بعد از نمازجمعه تاریخی اش خودش دیگر به نماز جمعه نرفت و هر ماه با وی برای حضورش در نماز جمعه تماس گرفته می شد.

به گفته فائزه هاشمی اینکه احتمال بازگشتن آیت الله هاشمی به نماز جمعه وجود دارد، گفت: هر چیزی امکان دارد و وقتی ما در انتخابات این گونه پیروز شدیم پس احتمال هر چیز دیگری می رود.

فائزه هاشمی در پایان تصریح کرد: زنان در حوزه فعالیت سیاسی باید حضور مقتدرانه و پررنگ تر داشته باشند.