به گزارش پارس به نقل از العالم، درگیری بین گروه های مختلف مسلح در سوریه به شدت افزایش یافته است. در روزهای اخیر گروه های مختلفی چون" دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به" داعش" در حلب و ادلب برای مخالفانش ضرب الاجل صادر می کند. گروه موسوم به" گردان های توفان شمال" ، جبهه تروریستی" النصره" و جدا شدگان از ارتش سوریه موسوم به" ارتش آزاد" ضلع های دیگر درگیری های اخیر هستند.

" احمد عسروای" عضو گروه مخالف موسوم به" دفتر اجرایی هیئت هماهنگی مخالف در سوریه" درگیری های تروریستی را نشانه اختلاف میان حامیان خارجی آنها درباره اهدافشان در سوریه می داند.

عسراوی در گفتگو با العالم، برگزاری نشست ژنو-۲ را راه حل بحران سوریه به صورت سیاسی و مسالمت آمیز دانست و گفت: همه طرف های درگیر در سوریه از جمله گروه های افراطی و تندرو خواستار برگزاری اجلاس ژنو- ۲ نیستند.

این مخالف سوری تصریح کرد: هریک از طرف های درگیر می خواهد از بحران سوریه برای رسیدن به اهداف خاص خود استفاده کند، اما ملت سوریه به دنبال راهکاری مسالمت آمیز از طریق گفت وگو است.

عسروای توقف جنگ در سوریه را مستلزم رسیدن به راه حل سیاسی دانست و گفت: در حال حاضر چنین دستاوردی را نمی توان در افق متصور بود. وقتی هر گروه تلاش می کنند از جنبه نظامی پیروز شود، هیچ راه حل سیاسی بدست نخواهد آمد و تداوم این درگیری ها بر برگزاری نشست ژنو-۲ تاثیر خواهد گذاشت.