به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه که در نیویورک به سر می برد، در مصاحبه با خبرنگاران چند رسانه داخلی، سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات، " رژیم صهیونیستی" را به دروغگویی متهم کرد و گفت که اسرائیل" بیست و دو سال است به جامعه جهانی اعلام می کند که ایران شش ماه دیگر سلاح هسته ای تولید خواهد کرد و ادامه بازی هایش، دروغگویی، فریب و آتش افروزی و ایجاد ترس است. "

ظریف گفت که" دنیا باید واقعیت ها را درک کند" و در اشاره به دولت اسرائیل، افزود: " نباید اجازه داد که این رژیم، هوش و فهم جامعه بین المللی را به سخره بگیرد. "

در پی سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، که بخش عمده ای از آن به هشدار در مورد برنامه های هسته ای ایران اختصاص داشت، یکی از اعضای هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، به این سخنان پاسخ داد.

این مقام ایرانی گفت که دولت او در پی دستیابی به جنگ افزار هسته ای نسیت و در اثبات سخنان خود افزود که علاوه بر تعهدات بین المللی، جمهوری اسلامی بر اساس اعتقادات دینی خود نیز با چنین تسلیحاتی مخالف است هر چند تاکید دارد که همگان باید از امکانات صلح آمیز هسته ای برخوردار شوند.

وی در ادامه اظهارات خود، اسرائیل را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت که نخست وزیر آن کشور" کاملا آزاد است تا از تمام جنایات و ده مورد جنگ خارجی طی تاریخ شصت و پنج ساله اسرائیل احساس غرور کند. "

در مورد اظهارات نخست وزیر اسرائیل که گفته بود در صورت لزوم، کشور او به تنهایی در مقابل تهدید هسته ای ایران عمل خواهد کرد، این مقام ایرانی گفت: " ایرانیان افتخار می کنند که می توانند به خوبی از حق دفاع از خود تحت اصل ۵۱ منشور سازمان ملل استفاده کنند و در نتیجه، بهتر است نخست وزیر اسرائیل حتی فکر حمله به ایران را هم نکند چه رسد به اینکه به طراحی چنین حمله ای بپردازد.