به گزارش پارس به نقل از ایسنا، انتظار می رود باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و حسن روحانی، رییس جمهور ایران که قرار است روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کنند دیدار یا ارتباط احتمالی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی در خفا اذعان کرده است که دولت آمریکا خواستار ترتیب دادن دست دادن اوباما و روحانی است که اولین تماس ایران و آمریکا در سطوح عالی از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ خواهد بود.

روحانی پیش از این که روز یک شنبه ایران را به مقصد نیویورک ترک کند گفت که تهران برای مذاکرات بدون پیش شرط با غرب آماده است و افزود که جهان باید حق ایران برای غنی سازی اورانیوم را بپذیرد.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یک شنبه خطاب به ۲۵ قانونگذار مسیحی از سراسر جهان که در هتلی در بیت المقدس جمع شده بودند، مدعی شد: روحانی چهره قشنگ تری از ایران به نمایش می گذارد ولی در زمینه موضوع هسته یی مصالحات جدی نخواهد کرد. من مطمئنم این هدف وی است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که رژیم مطبوعش تنها دارنده تسلیحات هسته یی در خاورمیانه محسوب می شود و با وجود درخواست های بین المللی حاضر به توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی و کشتار مردم مظلوم فلسطین نیست، در ادامه ادعاهای بی اساسش گفت: ما نمی توانیم عزم ایران برای گسترش اسلام شیعه در سراسر جهان، حمایت از تروریسم و تضعیف مسلمانان میانه رو را نادیده بگیریم.

وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته یی ایران، مدعی شد: بدون یک چماق بزرگ مانند تحریم های اقتصادی و اقدام نظامی امکان ندارد ایران توانایی های هسته یی نظامی اش را کنار بگذارد.