به گزارش پارس به نقل از العالم، این مرکز به نقل از سازمان آمار" پنتاپلیس" امریکا تأکید کرد، حدود ۱۳۰ هزار مسلح غیر سوری از اتباع مختلف در کنار مخالفان مسلح در حال جنگ با ارتش سوریه هستند.

بر اساس این آمار، تروریست های خارجی از ۴۹ کشور و از ۵ قاره جهان به خاک سوریه اعزام شده اند، و اکثر آنها به گروه های افراطی پیوسته اند که خود را به اصطلاح" جهادی" می نامند.

این گزارش فقط به تعداد کشته های عرب پرداخته، و در آن اشاره ای به تبعه های غربی که در سوریه به هلاکت رسیده اند، نشده است.


بر اساس آمار منتشر شده، اتباع تونس با یکهزار و ۹۰۲ کشته در صدر این جدول قرار دارند و بعد از آنها اتباع لیبی با یکهزار و ۸۰۷ کشته در رتبه دوم قرار دارند. از کشورهای مغرب عربی و الجزایر نیز به ترتیب ۴۱۲ و ۲۷۳ کشته و از موریتانی تنها یک کشته به ثبت رسیده است.
در حوزه کشورهای شمال افریقا، مصر ۸۲۱ کشته، سومالی ۴۲ کشته و سودان ۳ کشته در میان تروریست های غیر سوری داشته اند.


اما از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس عربستان سعودی با ۷۱۴ کشته بالاترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن یمن با ۵۷۱ کشته، کویت با ۷۱ کشته، عمان با ۲۱ کشته، بحرین با ۱۹ کشته، امارات با ۹ کشته و قطر با ۸ کشته در حوادث تروریستی در سوریه نقش داشته اند.


از میان کشورهای همسایه سوریه نیز بیشترین تعداد تروریستهای کشته شده از کشور عراق بوده است؛ در این دسته بندی عراق با یکهزار و ۴۳۲ کشته در ردیف سوم کشورهای عربی قرار می گیرد، و بعد از آن فلسطین با یکهزار و دو و لبنان با ۸۲۸ کشته در رتبه های بعدی جای می گیرند.


همه اعداد و ارقام اعلام شده در این گزارش، بر اساس گواهی های فوت صادر شده در کشورهای کشته شدگان به دست آمده، و نکته قابل توجه در این گزارش ذکر نشدن تعداد کشته های اردن است!