به گزارش پارس به نقل از به نقل از فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحولات عرصه صنعت دفاعی بر عهده وزارت دفاع است و اعلام آنها تزریق روحیه جهادی و دفاعی در جامعه است.

وی تاکید کرد: هر گاه محصولی و یا پروژه ای آماده شود آن را عرضه و اعلام می کنیم و در هفته دفاع مقدس نیز چند پروژه جدید داریم که رونمایی خواهیم کرد.

دهقان با اشاره به وضعیت ایران در محیط بین المللی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دنبال ایجاد تنش در منطقه و جهان نبوده و همواره در پی آرامش و صلح بوده است. اما متاسفانه فشار جهانی به ویژه آمریکا همواره به دنبال بهانه برای اعمال محدودیت در کشور ما است.

وی افزود: شرایط حاضر به گونه ای است که به نظام سلطه فشار آورده تا ایران مدافع حقوق بشر صلح و امنیت را بپذیرد و بر این اساس اقتدار و انسجام ملی و حماسه سیاسی کشورمان فضا را برای اینکه دنیا پای میز مذاکره بیاید آماده کرده است. مذاکراتی در جهت صلح و با حفظ حقوق متقابل.

وزیر دفاع در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص پیشنهاد روسیه مبنی بر جایگزینی سامانه ای به جای سامانه اس ۳۰۰ گفت: ما باید بررسی کنیم و البته متناسب با نیاز خودمان خرید می کنیم و این پیشنهاد آنهاست.