به گزارش پارس ، « میرمجید طاهری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه بخشی از شکایت ما همچنان در دادسرا جریان دارد و پیگیر آن هستیم، افزود: خیلی وقت است که مرتضوی درباره این بخش از شکایت ما به دادسرا احضار شده ولی هنوز در دادسرا حاضر نشده است.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی گفت: این بخش از شکایت صورت گرفته نیز سیر قانونی خود را در دادسرا طی می کند و منتظر حضور مرتضوی در دادسرا هستیم.

طاهری یادآور شد: این بخش از پرونده در واقع ادامه پرونده قبلی است که دادسرا به دادگاه ارسال نکرده بود و در این بخش نیز حیدری فرد و مرتضوی مورد شکایت واقع شده اند.

وکیل مدافع خانواده مرحوم الامینی با بیان اینکه قانون برای همه یکسان است، گفت: اگر مرتضوی در دادسرا حضور نیابد باید مطابق قانون با وی برخورد شود.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی همچنین درباره پرونده موسوم به قضات کهریزک که خرداد ماه امسال محاکمه متهمان آن برگزار و منجر به صدور رای شد، گفت: این پرونده نیز برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده و به شدت پیگیر آن هستیم.

وی با بیان آنکه رسیدگی های دیوان عالی کشور شکلی است، افزود: البته باید به این مساله توجه داشت که این پرونده یک پرونده معمولی نیست و لوایح زیادی در آن وجود دارد و تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

طاهری یادآور شد: در واقع این پرونده ادامه همان پرونده دادسرای نظامی است که خیلی ها محاکمه شدند و از خیلی از افراد و شهروندان عادی تحقیق شد، هرچند که اوراق این پرونده زیاد است.

براساس این گزارش، دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک ابتدای خرداد ماه امسال پس از ۱۱ جلسه رسیدگی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی پایان یافت و اواخر خرداد ماه نیز احکام متهمان صادر شد.

پس از صدور حکم از سوی دادگاه، هر سه متهم و دو نفر از شکات به رای دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه نهم دیوان عالی کشور ارسال شد.